Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ironsavior
#1470485
Cullberg skrev: ons 20 okt 2021, 16:55
ironsavior skrev: tis 19 okt 2021, 19:11 Drivlina i produktion v47 = leverans X antal veckor senare?
Utan att veta säkert så tror jag att bilarna med nya drivlinan kan skeppas ut ganska snart efter att de är satta i produktion eftersom det bara går på några dagar att få en bil klar för leverans. Men det är bara ren spekulation.
Känns konstigt om man inte skulle få nya batteriet nu, annars lär dom väl få en del avbeställda bilar.
av pmb
#1471210
Nu är min färdigbyggd enl Minvolvo. Beräknad leverans v45. Hade varit kul att få nya motorn men det är knappast troligt nu. Men har ändå väntat sedan v22 så ska bli kul att äntligen få den.
av Mohahaha
#1471315
Om man inte fått upp laddstolpen innan bilen kommer, kan man då ladda via vanliga 220v uttaget jag har på utsidan huset? Behöver dock lite förlängnings sladd över gräsmattan... V60 t6 laddhybrid
av Lövet
#1471318
Om du har koll på det absolut. Men det är ingen permanent lösning och knappt bra. Jag hade aldrig lämnat laddningen över natten med den lösningen exempelvis.
av pmb
#1471322
Jag som hade tänkt köra utan laddbox första 2 månaderna. Flyttar nämligen till ny bostad i jan-feb och känner inte att jag vill lägga kostnaden för laddbox x 2 :bored:
av Lövet
#1471343
pmb skrev:Jag som hade tänkt köra utan laddbox första 2 månaderna. Flyttar nämligen till ny bostad i jan-feb och känner inte att jag vill lägga kostnaden för laddbox x 2 :bored:
Det förstår jag och det hade jag inte gjort heller. Men hybriden laddar väl klart på några timmar? Att inte ladda nattetid bör därmed vara hanterligt tänker jag.
av matte25
#1471616
pmb skrev: ons 27 okt 2021, 08:50 Nu är min färdigbyggd enl Minvolvo. Beräknad leverans v45. Hade varit kul att få nya motorn men det är knappast troligt nu. Men har ändå väntat sedan v22 så ska bli kul att äntligen få den.
Säker på leverans?
Beställde min CC vecka 18.
Beräknad leverans var till en början september och det senaste v.45 här med…
Glädjen med att plocka ut en ny bil har förvandlats till total likgiltighet här tyvärr.
av perhall
#1471629
ironsavior skrev:
Cullberg skrev: ons 20 okt 2021, 16:55
ironsavior skrev: tis 19 okt 2021, 19:11 Drivlina i produktion v47 = leverans X antal veckor senare?
Utan att veta säkert så tror jag att bilarna med nya drivlinan kan skeppas ut ganska snart efter att de är satta i produktion eftersom det bara går på några dagar att få en bil klar för leverans. Men det är bara ren spekulation.
Känns konstigt om man inte skulle få nya batteriet nu, annars lär dom väl få en del avbeställda bilar.
Är ju tyvärr inte bara så att man avbeställer den när den är byggd...
av perhall
#1471633
ThorHammer skrev:Finns fortfarande obegagnade 21:or att få tag i . Hittar man en rätt utrustad 21:a så har den ju till skillnad från nyare bilar ett väl fungerande infotainmentsystem, blis, cta, rullvred för drivemodes mm.
Gamla infotainment är rätt trist, jag gissar att nya kommer funka bra mycket bättre efter några uppdateringar...
Användarvisningsbild
av bem
#1471648
När Volvos eget Sensus infotainment kom i Volvos bilar, hur bra funka det och hur stabilt funka det i början? Var det inkörsproblem med Sensus likt det är med Google Android infotainment på Volvobilar f.n.? Kanske kan bli liknande resa med Google infotainment som med Sensus? Sällan nån som klagar på Sensus i grupperna här så Sensus borde väl funka bra idag antar jag. Det var väl 2015 Sensus kom i sb. med XC90 gen. 2 och sen fick övriga bilar på SPA-plattformen allteftersom de släpptes (senaste var väl V60 Cross Country 2018). Så Sensus har ju funnits ett tag och haft möjlighet att förbättras fram till idag. Så kanske Google infotainment behöver en liknande resa innan det blir i klass med Sensus? Säkert har Googlesystemet mer potential men utvecklingstakten och takten för rättningar får vi hoppas inte blir för långsam. Värst tycks Google infotaionmentsystemet upplevas av de som innan kom från Volvobilar med Sensus. Men till och med jag som aldrig haft nån Sensus att jämföra med (annat än 3 demobilar under ca. totalt 6 dagar) har märkt en hel del konstigheter och brister i Google infotainment i min V90 T6 Recharge Inscription 2022 early.

/Bo
  • 1
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 312

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]