Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yoan
#1239031
Saknades en sånhär tråd!

Volvo V60 T6 AWD Momentum Pro Edition
Automat
Pebble Grey
Klimatpaket Volvo on Call
Teknikpaket
Dragkrok halvautomatisk
Mattor

Lev: Prel v25 (ändrades från 26)
Senast redigerad av 2 yoan, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1239090
Typ samma spec, såg ut att börja bygga v17, sen lär inte vi vara först... Säljaren sa att de skulle planera in bilarna om 2-3 veckor.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1241524
Leverans v27, så det blir på det berömda håret. Kostar väl en 15000 kr extra om den kommer veckan efter.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
av orrbygrabb
#1241796
FSandstrom skrev:Leverans v27, så det blir på det berömda håret. Kostar väl en 15000 kr extra om den kommer veckan efter.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Igentligen borde man försöka få de 15.000 som rabatt av Volvo, visst att den är vår regering som straffbelägger oss men ifall Volvo vill sälja mer bilar än andra märken så kunde de gå in med en subventionering, de ger ju oss inte så mycket val menar jag, "köp en bensin Volvo V60 men vi kan bara erbjuda en som kostar ca +10.000 i skatt.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1246897
Nu ligger en beställning inne. Har inte fått veta leveransvecka ännu men tanken är under juni säger min säljare. Det blev en D4 som har prioritet i fabriken åtminstone före D3 så det är ju turligt och hoppas den hinner före bonus-malus.

Det var inte mycket action i den här tråden, är det mest XC60-ägare i det här forumet än så länge? :-)

Volvo V60 D4 Momentum Edition
Automat
Pebble Grey
Charcoal Textil/Vinyl
Mörka 17" fälgar
Klimatpaket
Teknikpaket
Parkeringssensor fram/bak
Intellisafe Surround BLIS
In/ut speglar aut avbländ
Drive mode settings
Vinterdäck på kampanj
Mattor
av UnleashFusion
#1246910
mikeman skrev:Nu ligger en beställning inne. Har inte fått veta leveransvecka ännu men tanken är under juni säger min säljare. Det blev en D4 som har prioritet i fabriken åtminstone före D3 så det är ju turligt och hoppas den hinner före bonus-malus.

Det var inte mycket action i den här tråden, är det mest XC60-ägare i det här forumet än så länge? :-)

Volvo V60 D4 Momentum Edition
Automat
Pebble Grey
Charcoal Textil/Vinyl
Mörka 17" fälgar
Klimatpaket
Teknikpaket
Parkeringssensor fram/bak
Intellisafe Surround BLIS
In/ut speglar aut avbländ
Drive mode settings
Vinterdäck på kampanj
Mattor
Lite tråkigt att i lägsta momentum paketet inte går att välja till tonade rutor&akustik rutor, vilket inte är en big deal men vore ju trevligt då man slapp dom där kromlisterna från (bak-dörrar till fram-dörrarna) från advanced/pro edition.. men får se antingen inväntar jag på v60 r-design

hur som haver är jag säker på att bilen kommer bli bra ;-)
av joysam
#1247734
Beställning gick in sisådär den 21 mars.

D4 Manuell
Momentum Pro
Teknikpaket Pro
Lastpaket
VoC
Harman/Kardon
Sportstol, elmanövrerad, dynförlängning
Chrystal White

Leverans ska enligt säljare bli i vecka 26 vilket vore kanon med tanke på höjd fordonsskatt från v27.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av III
#1248598
Vågar man hoppas volvo lanserar ett touringchassi till nya v60? Har haft två första generations v60, en med standard chassit och en med touringchassiet. Den senaste är ju tusan så mycket bekvämare. Vi har ju inte direkt dansbanesläta vägar.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
#1249258
mikeman skrev:Nu ligger en beställning inne. Har inte fått veta leveransvecka ännu men tanken är under juni säger min säljare. Det blev en D4 som har prioritet i fabriken åtminstone före D3 så det är ju turligt och hoppas den hinner före bonus-malus.

Det var inte mycket action i den här tråden, är det mest XC60-ägare i det här forumet än så länge? :-)

Volvo V60 D4 Momentum Edition
Automat
Pebble Grey
Charcoal Textil/Vinyl
Mörka 17" fälgar
Klimatpaket
Teknikpaket
Parkeringssensor fram/bak
Intellisafe Surround BLIS
In/ut speglar aut avbländ
Drive mode settings
Vinterdäck på kampanj
Mattor
Snygg färgBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av mikeman
#1249359
MångaVOLVO skrev:
mikeman skrev:Nu ligger en beställning inne. Har inte fått veta leveransvecka ännu men tanken är under juni säger min säljare. Det blev en D4 som har prioritet i fabriken åtminstone före D3 så det är ju turligt och hoppas den hinner före bonus-malus.

Det var inte mycket action i den här tråden, är det mest XC60-ägare i det här forumet än så länge? :-)

Volvo V60 D4 Momentum Edition
Automat
Pebble Grey
Charcoal Textil/Vinyl
Mörka 17" fälgar
Klimatpaket
Teknikpaket
Parkeringssensor fram/bak
Intellisafe Surround BLIS
In/ut speglar aut avbländ
Drive mode settings
Vinterdäck på kampanj
Mattor
Snygg färgBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Ja den verkar riktigt snygg. Det har kommit ut lite nya bilder och den ser bra ut.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 312

@Xc60pearl , Se om du kan få tag i en d&oum[…]

Beställde nya ok, slangar och glidbultar bak.[…]

Hjul låsmuttrar Amazon

Har ett värre problem med min gammelbil en p[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]