Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glueharbour
#1443229
Fattiglapp skrev: tis 27 apr 2021, 10:08 Mitt leveransdatum har också försvunnit, tidigare v 22. Har alltså 3 v marginal innan den glider över halvårsskiftet vilket ju får rejäla konsekvenser på förmånsvärdet som det ser ut nu :crying:
Antar att omplanering kan göra bra mycket mer än 3 veckor.
Har dom uppdaterat din än? Man har denna veckan börjat producera V60 MY22 enligt min syster som jobbar på Volvo.
av Lockis
#1443252
Glueharbour skrev: ons 28 apr 2021, 21:22 Hör av dig till din säljare så löser dom det. Tror inte tillvalet finns på volvocars.se.
Tillvalet kan vara borttaget.
av Kungshöjd
#1443281
Min (frugans) V60 Recharge MY21 beställd i mitten av februari blev också cancellerad. Ny beställning gjord i slutet på maj.
Ingen leverans vecka än. Blir tokig. 🤨
av Fattiglapp
#1443307
Glueharbour skrev: ons 28 apr 2021, 21:24
Fattiglapp skrev: tis 27 apr 2021, 10:08 Mitt leveransdatum har också försvunnit, tidigare v 22. Har alltså 3 v marginal innan den glider över halvårsskiftet vilket ju får rejäla konsekvenser på förmånsvärdet som det ser ut nu :crying:
Antar att omplanering kan göra bra mycket mer än 3 veckor.
Har dom uppdaterat din än? Man har denna veckan börjat producera V60 MY22 enligt min syster som jobbar på Volvo.
Nej inte i min Volvo. Enligt säljaren är produktion planerad till mitten av Juni, dvs ca 2-3 veckors försening, men det kan ju vara för att slippa mitt tjat ;-) .
Min borde vara en av de allra första 22:orna eftersom den är beställd som 21:a. Men det kan ju hänga på utrustning/motorval också. Har de börjat tillverka laddhybrider -22 än tro?
av Glueharbour
#1443309
Fattiglapp skrev: tor 29 apr 2021, 10:56
Glueharbour skrev: ons 28 apr 2021, 21:24
Fattiglapp skrev: tis 27 apr 2021, 10:08 Mitt leveransdatum har också försvunnit, tidigare v 22. Har alltså 3 v marginal innan den glider över halvårsskiftet vilket ju får rejäla konsekvenser på förmånsvärdet som det ser ut nu :crying:
Antar att omplanering kan göra bra mycket mer än 3 veckor.
Har dom uppdaterat din än? Man har denna veckan börjat producera V60 MY22 enligt min syster som jobbar på Volvo.
Nej inte i min Volvo. Enligt säljaren är produktion planerad till mitten av Juni, dvs ca 2-3 veckors försening, men det kan ju vara för att slippa mitt tjat ;-) .
Min borde vara en av de allra första 22:orna eftersom den är beställd som 21:a. Men det kan ju hänga på utrustning/motorval också. Har de börjat tillverka laddhybrider -22 än tro?
Ok! Min beställdes också som MY21 med två veckors marginal innan orderstop för MY21 var. Säljaren jagade mig ordentligt för att kunna få med bilen- sen blev det en 22 ändå :bored: . Ett tag var jag nära på att beställa en 330 E touring istället med tanke på allt klydd, men V60n är rymligare så familjen fick sista ordet. Bilen jag beställde har allt förutom - panorama, BW ljudet och head up display.
av Fattiglapp
#1443311
Glueharbour skrev: tor 29 apr 2021, 11:08
Fattiglapp skrev: tor 29 apr 2021, 10:56
Glueharbour skrev: ons 28 apr 2021, 21:24

Har dom uppdaterat din än? Man har denna veckan börjat producera V60 MY22 enligt min syster som jobbar på Volvo.
Nej inte i min Volvo. Enligt säljaren är produktion planerad till mitten av Juni, dvs ca 2-3 veckors försening, men det kan ju vara för att slippa mitt tjat ;-) .
Min borde vara en av de allra första 22:orna eftersom den är beställd som 21:a. Men det kan ju hänga på utrustning/motorval också. Har de börjat tillverka laddhybrider -22 än tro?
Ok! Min beställdes också som MY21 med två veckors marginal innan orderstop för MY21 var. Säljaren jagade mig ordentligt för att kunna få med bilen- sen blev det en 22 ändå :bored: . Ett tag var jag nära på att beställa en 330 E touring istället med tanke på allt klydd, men V60n är rymligare så familjen fick sista ordet. Bilen jag beställde har allt förutom - panorama, BW ljudet och head up display.
Liknande spec här. Har panorama, inte det lyxigaste skinnet med massage, men i övrigt som du låter det. Jag hade med four-c men det sket sig ju...
Var inget prat om 21/22 när jag beställde, men det blev en 21 som nu är 22. Jag fokuserade helt på leveransdatum pga skatteförändringar.
Samma här förresten, valde mot 330. Lite bättre utrymme avgjorde, tror också Volvon är bekvämare på långresa. BMW:n känns ganska ”på” hela tiden.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1443518
matte25 skrev:Har dom uppdaterat din än? Man har denna veckan börjat producera V60 MY22 enligt min syster som jobbar på Volvo.
OJ! Jag fick vänta i ca tre månader på min...
av AlexShipilin
#1444372
AlexShipilin skrev: tor 15 apr 2021, 10:38 Hej forum!

Woohoo! Jag har beställt min första privatbil den nya Volvo V60 CC förra veckan. Det står MY 22 också och ingen leverans tid. Men säljaren säger att det ska vara färdigt i början augusti.
V. 41-42 på min :x
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 313
S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]