Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JP88
#1567393
XC60Recharge skrev: fre 22 dec 2023, 13:55 Ja laminerade akustikrutor är bortplockat som tillval vi hade byggt bilar i bygg din bil förra veckan med laminerade rutor som tillval för 7-8000kr nu finns det inte ens som tillval.
Nu finns återigen laminerade rutor som prissatt tillval för t ex V60 och XC60, ca 7900 kr.
av Thomasksen
#1567623
Har V60 utgått??
Eller har jag fått grus i mobilen?
Försöker jag bygga bilen, så visas ingen info, går jag in via Bilia- länk, så står att bilen utgått.
Har i o f, redan beställt, men det kan vara kul att se vad dom gör.......
av UnleashFusion
#1567626
Thomasksen skrev: ons 17 jan 2024, 14:33 Har V60 utgått??
Eller har jag fått grus i mobilen?
Försöker jag bygga bilen, så visas ingen info, går jag in via Bilia- länk, så står att bilen utgått.
Har i o f, redan beställt, men det kan vara kul att se vad dom gör.......
StefanN skrev: ons 17 jan 2024, 14:36 Märkte samma just, kanske bara tillfälligt?
Tillfälligt, om ni menar via byggdinvolvo så funkar det här. 635tkr, 684tkr, exklusive allt utrustning blabla
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1569038
Någon som har valt detta tillbehöret till sin V60?
Har sett att det åtminstone finns till V60, XC60 och V90 (pris ser ut att variera beroende på modell) men jag kan inte dra mig till minnes att det har funnit så länge, kanske nytt till MY25?
Digital backspegel.jpg
Digital backspegel.jpg (100.44 KiB) Visad 1208 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1569065
Cool med digital backspegel. Men priset tycker jag nog är i saftigaste laget. Var sitter kameran tro? Om på utsidan kan den väl bli smutsig och då gör väl inte den digitala backspegeln så stor nytta, ju smutsigare det blir på kameran?
av Stot70
#1569181
I maj månad beställde jag min nya tjänstebil - en V60 Recharge T6 Plus Dark för 585000 kr - av Bilmånsson i Ängelholm. Mycket trevligt bemötande och serviceminded säljare. Beställningen gick via Carpay Fleet. Sedan dess....inget. Nada. Endast syrsorna låter...
Hälsade på hos säljaren och fortfarande efter nu 8 månader har man absolut ingen aning om när bilen ska levereras! Har ingen bekräftelse från Volvo eller annan dokumentation som påvisar status. Bara ett besked från Carpay att de har beställt bilen.
Bilbranschen måste i sanning vara den enda bransch i världen där man kan pissa på sina kunder på detta viset. Jag har inte ens fått besked om vilken produktions-slot man fått på Bilmånsson för beställningar lagda i maj 2023.
Nu kör jag iof en BMW 530e som jag är väldigt nöjd med och har ingen brådska även om den går på övertid från februari 2024 - men ändå, vad fan håller Volvo Cars på med?!? Har ni blivit så dominerande på den svenska marknaden att ni skiter i era kunder? Har under 25 års tid kört tjänstebilar från både SAAB, Passat, Audi, BMW. Alltid fått återkoppling och - i alla fall en preliminär - leveranstid.
Det här är högst troligt första och sista gången jag beställer en Volvo. Hade jag varit privatkund hade jag blandat in det juridiska och avbeställt bilen. Någon annan som är i samma sits?
av Robkwi
#1569230
Håller verkligen med om att det förändrats gällande när beställningar dyker upp på volvocars och vilken info man får.

Förr så tog det inte lång tid mellan beställning och att bilen kom upp med leveranstid och exakt lista vilken utrustning man beställt. Man kunde dubbelkolla att säljaren fått med rätt utrustning i beställningen också.

Väntar nu på min, i raden, 5:e tjänstepulka från Volvo som skall levereras om ca 2 månader, en V60 recharge. Får se om det blir den sista Volvon, beror lite på kvaliteten. När man hänger här på forumet så inser man att de med Google systemet har en hel del problem…

Beställde i september 2022 via Bilia. Preliminär leveranstid Q1 2024 med förhoppning om levereras ungefär nu, då min nuvarande leasingbil slått över till 3 år nu i månadsskiftet till februari. Dessvärre blev leveransen 2 månader förskjuten gentemot vad säljaren trodde ursprungligen.

Fick ordernr från säljaren i samband med beställning men han sa att det kommer ta väldigt lång tid innan jag kommer se leveransstatus på volvocars. Mycket riktigt dök den upp först runt okt-nov 2023. Och häromveckan fick jag mejl att min bil skall snart byggas.
Kan inte se utrustning, utan bara färg och utrustningsnivån (Core Edition).

Håller med att det är dåligt med info. Jag inbillar mig att det inte är någon större grej att lösa mer info på sidan kring beställningen om man bara velat. Man skulle säkert också kunnat lägga in bilen direkt efter beställning utan leveranstid om man nu inte visste den, pga allt strul med halvledare osv. Det visar nog mer tyvärr på inställningen Volvo har till sina kunder.

Skulle gissa att inom några år så kommer man inte kunna beställa bil och anpassa den alls. Kommer finnas ”färdiga” bilar i några varianter där man väljer en förbeställd/förtillverkad bil med viss nivå på utrustning och färg.
av smoookie
#1570923
Snart så!!… Någon som har erfarenhet/tips av att ”foliera” de kromade detaljerna?

Hade tyvärr inte möjlighet att beställa dark/black modellen eller vad den heter. 😁


IMG_5761.jpeg
IMG_5761.jpeg (1.31 MiB) Visad 593 gånger
av LarsaV60
#1570958
Stot70 skrev:
Jag beställde min bil 2022-06-12 och hämtade ut den 2023-12-29. Hade inga problem med att vänta dock.

Har hitintills kört 361 mil med en förbrukning på 0,3 liter milen. Kört så där 7 mil om dagen med laddning över natten, varav 6 mil på motorväg. Mestadels har det blivit hybridläget men AWD har använts när det varit halkigt. Allting har fungerat utan något strul. Vi är två förare och vi har varsin nyckel och varsitt "konto". När jag kör så är min telefon inkopplad och mitt konto på spotify, när hustruns hennes telefon och konto.

Skall ner till Frankrike i sommar utan att kunna ladda ens vid destinationen där jag står parkerad på gatan. Skall bli intressant att se hur mycket bilen drar då.

// L
  • 1
  • 306
  • 307
  • 308
  • 309
  • 310
  • 313

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]