Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EssEll
#1272007
Beställde en V60 T8 Inscription den 20 sep.
På Min Volvo har det nu dykt upp v. 7 som beräknad leverans.

Har för mig att Volvo börjar produktionen av V60 T8 v.44. Någon som vet om det stämmer?
Användarvisningsbild
av whizkey
#1272351
Beställde min V60 T8 den 29 Aug och har V7 som beräknad lev datum.... :)
Har fått från 2 handlare att det är V46 som T8:an börjar produceras..
av Lockis
#1272463
Lockis skrev: lör 29 sep 2018, 16:03 Också kom det preliminära leverans datumet. Beställd den 26/9 prel leverans v46.
V60 D4 momentum pro
Fick idag besked av ÅF att det är planerad leverans till dem v.44 så om allt går som det ska får jag bilen v.45 :)

https://byggdinvolvo.volvocars.se/landi ... 91c8a61371
av lv455
#1276401
Nu fick jag äntligen iväg min beställning, preliminär leverans mars/april enligt handlaren:

Volvo V60 T8 Inscription
Solid svart
Tonade rutor
Bowers & Wilkins
Elmanövrerad förarstol
Svart innertak
In/ut-speglar aut avbländ
Intellisafe Surround BLIS
Smartphone integration
Elektriskt barnlås bak
Stänkskydd fram & bak
Lastrumsmatta plast
Skålade Gummimattor
Nokian Hakkapelitta 9 dubbat Alu 18"

559400:- inklusive moms, inget ramavtal men väl företagarnas rabatt (tipstack till jagrullar-forumet!)

Det enda i specen som jag velade lite runt var B&W eller HK Premium. Efter att jag åkt till en handlare och lyssnat på bägge systemen bredvid varandra var dock valet lätt (och dyrt). Det är skillnad i bas men framför allt i upplösning/definition. Som både musiker och ljudnörd var det inte så mycket att välja på.

Skulle jag rangordna Volvo-ljudsystemen jag lyssnat på i närtid skulle jag säga att B&W systemet ligger högt i topp, V50ns Dynaudio-system på 2:a plats med HK Premium snubblande nära efter. Min nuvarande V60's Premium-system hamnar tveklöst sist.
av stevvee
#1276475
lv455 skrev:Nu fick jag äntligen iväg min beställning, preliminär leverans mars/april enligt handlaren:

Volvo V60 T8 Inscription
Solid svart
Tonade rutor
Bowers & Wilkins
Elmanövrerad förarstol
Svart innertak
In/ut-speglar aut avbländ
Intellisafe Surround BLIS
Smartphone integration
Elektriskt barnlås bak
Stänkskydd fram & bak
Lastrumsmatta plast
Skålade Gummimattor
Nokian Hakkapelitta 9 dubbat Alu 18"

559400:- inklusive moms, inget ramavtal men väl företagarnas rabatt (tipstack till jagrullar-forumet!)
Kul beställning! Men du funderade aldrig på att lägga till ca 4 tusen för att få loungepaket istället för enbart elmanövrerad förarstol, tänker mig att det klingar finare i andrahandsvärdet med loungpaket.
av lv455
#1276494
stevvee skrev: ons 24 okt 2018, 09:11
lv455 skrev:Nu fick jag äntligen iväg min beställning, preliminär leverans mars/april enligt handlaren:

Volvo V60 T8 Inscription
Solid svart
Tonade rutor
Bowers & Wilkins
Elmanövrerad förarstol
Svart innertak
In/ut-speglar aut avbländ
Intellisafe Surround BLIS
Smartphone integration
Elektriskt barnlås bak
Stänkskydd fram & bak
Lastrumsmatta plast
Skålade Gummimattor
Nokian Hakkapelitta 9 dubbat Alu 18"

559400:- inklusive moms, inget ramavtal men väl företagarnas rabatt (tipstack till jagrullar-forumet!)
Kul beställning! Men du funderade aldrig på att lägga till ca 4 tusen för att få loungepaket istället för enbart elmanövrerad förarstol, tänker mig att det klingar finare i andrahandsvärdet med loungpaket.
Ingen dum ide! Jag ska be säljaren lägga till det.
av stevvee
#1276495
lv455 skrev:
stevvee skrev: ons 24 okt 2018, 09:11
lv455 skrev:Nu fick jag äntligen iväg min beställning, preliminär leverans mars/april enligt handlaren:

Volvo V60 T8 Inscription
Solid svart
Tonade rutor
Bowers & Wilkins
Elmanövrerad förarstol
Svart innertak
In/ut-speglar aut avbländ
Intellisafe Surround BLIS
Smartphone integration
Elektriskt barnlås bak
Stänkskydd fram & bak
Lastrumsmatta plast
Skålade Gummimattor
Nokian Hakkapelitta 9 dubbat Alu 18"

559400:- inklusive moms, inget ramavtal men väl företagarnas rabatt (tipstack till jagrullar-forumet!)
Kul beställning! Men du funderade aldrig på att lägga till ca 4 tusen för att få loungepaket istället för enbart elmanövrerad förarstol, tänker mig att det klingar finare i andrahandsvärdet med loungpaket.
Ingen dum ide! Jag ska be säljaren lägga till det.
BildBildBild man skall alltid tänka några steg till. Loungepaket ihop med B&W gör den mer attraktiv på andrahandsmarknaden även om man inte får tillbaka pengarna fullt ut för det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1276546
Lockis skrev: ons 03 okt 2018, 16:39
Lockis skrev: lör 29 sep 2018, 16:03 Också kom det preliminära leverans datumet. Beställd den 26/9 prel leverans v46.
V60 D4 momentum pro
Fick idag besked av ÅF att det är planerad leverans till dem v.44 så om allt går som det ska får jag bilen v.45 :)

https://byggdinvolvo.volvocars.se/landi ... 91c8a61371
7/11 är det dags! :-D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 312

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]