Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TurboDanneV70
#1527480
Okok, skönt att det inte är jag bara. Undra hur det blir med alla bilar som har levererats nu under 2023 efter min återförsäljare fortfarande har problem och få hem dessa. Borde ju gälla hela landet kan man tycka
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1527482
Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans :-/
av TurboDanneV70
#1527487
Jorglund skrev:Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans :-/
I mitt fall så monterades draget hos Bilia fast det va beställt med drag från förta början. Det kanske är så att draget monteras alltid hos återförsäljare.
av Joonken
#1527608
TurboDanneV70 skrev: tor 19 jan 2023, 11:52
Jorglund skrev:Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans :-/
I mitt fall så monterades draget hos Bilia fast det va beställt med drag från förta början. Det kanske är så att draget monteras alltid hos återförsäljare.
Samma för min del, beställt med krok från fabrik men ÅF monterade kroken på plats.
av kacke_x
#1527621
Jorglund skrev: tor 19 jan 2023, 10:57 Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans :-/
Vilken modell har du beställt? I manualen för V60 T6 Recharge står det följande:
"Kör inte med tungt släp när bilen är helt ny. Vänta tills den körts minst 1 000 km (620 miles)."

Vet inte om det gäller för den du beställt. En tanke bara.
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1527635
kacke_x skrev:
Jorglund skrev: tor 19 jan 2023, 10:57 Är draget fabriksmonterat och bilen utan styrenhet från fabrik ?
Jag väntar på en XC60 med lev till våren. Skall dra hem husvagn från vintercamping under samma månad som bilen har planerats för levererans :-/
Vilken modell har du beställt? I manualen för V60 T6 Recharge står det följande:
"Kör inte med tungt släp när bilen är helt ny. Vänta tills den körts minst 1 000 km (620 miles)."

Vet inte om det gäller för den du beställt. En tanke bara.
Jag är medveten om detta med 100 mil så jag får försöka att köra så mycket det går med bensinmotorn innan vagnen skall hem ;)
Bilen jag väntar på är en T8.
Men har jag "tur" så blir den försenad till efter den 29 April som är sista dagen för att lämna platsen med vagn. :-)
..JL
av Lockis
#1528327
TurboDanneV70 skrev: tis 24 jan 2023, 14:46 Jahapp. Lär väl få en återkallelse. Haft bilen knappt en månad. :)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1042000
Det är väl bra. Eller vill du eventuellt ha problem? 😉
av TurboDanneV70
#1528445
Lockis skrev:
TurboDanneV70 skrev: tis 24 jan 2023, 14:46 Jahapp. Lär väl få en återkallelse. Haft bilen knappt en månad. :)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1042000
Det är väl bra. Eller vill du eventuellt ha problem? 😉
Hehe absolut att det är bra. :) Så typiskt bara när man knappt hunnit köra.
Va inne på bilia idag för montage av dragkroks styrenhet idag och fick denna uppdatering oxå. Vet inte om det är det som är 2.6 men han sa att bromsuppdatering är inlagd när jag ändå va där.
Tittade nu i bilen och hade 2.6 istället för 2.5
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 313

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]