Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1344179
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:
volvov60.jpg
Något att se fram emot. :-)
T5 FWD Momentum Edition
Onyx Svart Metallic
Textil Charcoal
Klimatpaket
Lastpaket
Interiörpaket kupé och lastrum, sparkskydd, stötfångarskydd
Harman Kardon
Apple CarPlay
Parkeringskamera bak
Dragkrok halvautomatisk
Grattis till en fin bil :)
När var den beställd om jag får lov att fråga?
Verkar vara onormalt snabb lev tid på V60 just nu. Min ska bara ta 12v totalt :-O
Tackar Lockis. Ja, beställningarna haglar väl inte in just nu skulle jag tro :nerd:
Bilen kommer egentligen levereras lite för snabbt mot vad vad vi trodde :P
Beställde fredag den 11:e.
Alrite, i inledande dialog fick jag prel lev feb/mars. Sen dök den upp i min volvo med prel lev v.2
orderlagd den 22/10. Misstänker dock att jag fått en befintlig order som handlaren haft inne. Eller också har jag valt något i min bil som dem vill bli av med?

Oavsett, hoppas på reg innan 31/12 :D
av Jordfelsbrytaren
#1344182
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev: Grattis till en fin bil :)
När var den beställd om jag får lov att fråga?
Verkar vara onormalt snabb lev tid på V60 just nu. Min ska bara ta 12v totalt :-O
Tackar Lockis. Ja, beställningarna haglar väl inte in just nu skulle jag tro :nerd:
Bilen kommer egentligen levereras lite för snabbt mot vad vad vi trodde :P
Beställde fredag den 11:e.
Alrite, i inledande dialog fick jag prel lev feb/mars. Sen dök den upp i min volvo med prel lev v.2
orderlagd den 22/10. Misstänker dock att jag fått en befintlig order som handlaren haft inne. Eller också har jag valt något i min bil som dem vill bli av med?

Oavsett, hoppas på reg innan 31/12 :D
Ja hoppas också på reg. innan -20, får se om dem lyckas, inget som kunde lovas.
Fick till mig innan beställning preliminärt leverans i Januari, vilket "Min-Volvo" bekräftade prel.
Jag har sista ändringsdatum 6/11. Vad har du?
av Lockis
#1344186
Jordfelsbrytaren skrev:Jag har sista ändringsdatum 6/11. Vad har du?
14/11, min ska byggas i Gent. Det som talar för att den reggas innan -20 är ju att dem faktiskt reggar dem i fabriken innan den skickas till handlaren. Men det återstår att se.

EDIT: Jag tror att du efter passerat ändringsdatum kan få reda på byggdag av din säljare, det bör vara en fingervisning om när den faktiskt blir reggad.
Sen är det alltid lite speciellt runt jul/nyår, har ju svårt att tänka mig att bilen byggs efter nyår om den ska levereras v.1 eller v.2 (Handlaren brukar ha bilen 1v innan beräknad lev så du bör vara OK om dem inte skjuter fram datum av någon anledning.)
av Jordfelsbrytaren
#1344188
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:Jag har sista ändringsdatum 6/11. Vad har du?
14/11, min ska byggas i Gent. Det som talar för att den reggas innan -20 är ju att dem faktiskt reggar dem i fabriken innan den skickas till handlaren. Men det återstår att se.
Japp, Gent rapporterades för mig med som ort för tillverkning.
av Lockis
#1344189
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:Jag har sista ändringsdatum 6/11. Vad har du?
14/11, min ska byggas i Gent. Det som talar för att den reggas innan -20 är ju att dem faktiskt reggar dem i fabriken innan den skickas till handlaren. Men det återstår att se.
Japp, Gent rapporterades för mig med som ort för tillverkning.
:-) Blev själv lite ledsen över Gent, hade gärna sett att den byggts i Torslanda, speciellt när man faktiskt bor i sverige.

Förresten, vad innebär "Interiörpaket kupé och lastrum, sparkskydd, stötfångarskydd"? Har inte stött på det tidigare så misstänker att det är något som din bilhandlare har satt ihop?
av Jordfelsbrytaren
#1344194
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
14/11, min ska byggas i Gent. Det som talar för att den reggas innan -20 är ju att dem faktiskt reggar dem i fabriken innan den skickas till handlaren. Men det återstår att se.
Japp, Gent rapporterades för mig med som ort för tillverkning.
:-) Blev själv lite ledsen över Gent, hade gärna sett att den byggts i Torslanda, speciellt när man faktiskt bor i sverige.

Förresten, vad innebär "Interiörpaket kupé och lastrum, sparkskydd, stötfångarskydd"?
"Interiörpaket kupé och lastrum gummi/plast" är gummimattorna i bilen.
Sparkskydd: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 72767/2019
Stötfångarskyddet är alu-skyddet för/vid "utlastning". :-)
av Lockis
#1344197
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev: Japp, Gent rapporterades för mig med som ort för tillverkning.
:-) Blev själv lite ledsen över Gent, hade gärna sett att den byggts i Torslanda, speciellt när man faktiskt bor i sverige.

Förresten, vad innebär "Interiörpaket kupé och lastrum, sparkskydd, stötfångarskydd"?
"Interiörpaket kupé och lastrum gummi/plast" är gummimattorna i bilen.
Sparkskydd: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 72767/2019
Stötfångarskyddet är alu-skyddet för/vid "utlastning". :-)
Ahh okej, det har jag också beställt. Allt utom Sparkskyddet. Grabben har ett tag till innan han kommer kunna sparka ner på sätet ;-)
Hos min handlare dök det dock upp som lös utrustning och inte paket, vill dock minnas att Bilia hade någon form av interör paket med gummi mattor och plast matta i bagage.
av Jordfelsbrytaren
#1344199
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
:-) Blev själv lite ledsen över Gent, hade gärna sett att den byggts i Torslanda, speciellt när man faktiskt bor i sverige.

Förresten, vad innebär "Interiörpaket kupé och lastrum, sparkskydd, stötfångarskydd"?
"Interiörpaket kupé och lastrum gummi/plast" är gummimattorna i bilen.
Sparkskydd: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 72767/2019
Stötfångarskyddet är alu-skyddet för/vid "utlastning". :-)
Ahh okej, det har jag också beställt. Allt utom Sparkskyddet. Grabben har ett tag till innan han kommer kunna sparka ner på sätet ;-)
Hos min handlare dök det dock upp som lös utrustning och inte paket, vill dock minnas att Bilia hade någon form av interör paket med gummi mattor och plast matta i bagage.
Formulerade mig fel, Interiörpaketet innefattar endast gummimattorna. Spark- och stötfångarskydd var övrigt tillval.
Faktiskt samma här, dröjer ett tag innan hon kommer sparka/skita ner sätet :-D
av Lockis
#1344200
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev: "Interiörpaket kupé och lastrum gummi/plast" är gummimattorna i bilen.
Sparkskydd: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 72767/2019
Stötfångarskyddet är alu-skyddet för/vid "utlastning". :-)
Ahh okej, det har jag också beställt. Allt utom Sparkskyddet. Grabben har ett tag till innan han kommer kunna sparka ner på sätet ;-)
Hos min handlare dök det dock upp som lös utrustning och inte paket, vill dock minnas att Bilia hade någon form av interör paket med gummi mattor och plast matta i bagage.
Formulerade mig fel, Interiörpaketet innefattar endast gummimattorna. Spark- och stötfångarskydd var övrigt tillval.
Faktiskt samma här, dröjer ett tag innan hon kommer sparka/skita ner sätet :-D
hehe, jag funderade även på isofix fram. Men säljaren sa att det är något dem eftermonterar så det sparade jag in på. Lär inte behövas på 1-2 år, kommer bli lite Polestar optimering istället, hoppas bara på kampanj innan leverans innan jag lägger till det.
av Jordfelsbrytaren
#1344201
Lockis skrev:
Jordfelsbrytaren skrev:
Lockis skrev:
Ahh okej, det har jag också beställt. Allt utom Sparkskyddet. Grabben har ett tag till innan han kommer kunna sparka ner på sätet ;-)
Hos min handlare dök det dock upp som lös utrustning och inte paket, vill dock minnas att Bilia hade någon form av interör paket med gummi mattor och plast matta i bagage.
Formulerade mig fel, Interiörpaketet innefattar endast gummimattorna. Spark- och stötfångarskydd var övrigt tillval.
Faktiskt samma här, dröjer ett tag innan hon kommer sparka/skita ner sätet :-D
hehe, jag funderade även på isofix fram. Men säljaren sa att det är något dem eftermonterar så det sparade jag in på. Lär inte behövas på 1-2 år, kommer bli lite Polestar optimering istället, hoppas bara på kampanj innan leverans innan jag lägger till det.
Låter bra Lockis :-) Polestar står högst på listan här med, hoppas på kampanj men kommer väl inte dyka upp innan sista ändringsdatum.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 313

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]