Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av K76
#1510849
Lockis skrev: ons 25 maj 2022, 10:50
K76 skrev:Hej!

Har beställt en V60 T6 Recharge.

Beställningen lades in v15 (precis innan prishöjningen). Jag har ett ordernummer men min beställningen har ännu inte produktionsplanerats (ingen info fnns tillgänglig när jag testar på Volvos sida för leveransinformation - https://www.volvocars.com/se/leveransinformation ).

ÅF har lovat hålla koll och meddela så fort hon hör ngt. Vet att det pratas om att MY23 ska börja produceras runt v.22-23 och att det troligen kommer att kunna planeras därefter.

Min fråga: är det någon som beställt första halvan av April och har lyckats få leveransinformation överhuvudtaget?
(ps. ja jag vet, jag lär få vänta länge men jag är mest nyfiken på när man kan få första besked).

Mina tidigare volvo:
V50 2,4 Momentum / 2006
V60 D3 Momentum/ 2012
V60 D4 Ocean Race / 2015
V90 D4 Business Advanced / 2017
Har just nu V60 T5 Momentum Advanced / 2019

Har aldrig behövet väntar mer ett par dagar tidigare för att min beställningen ska planeras in.
Det är jätte bekymmer just nu. Beställningar idag på en V60 T6 beräknas levereras om 14-15 månader. Tror det var över 1 års leveranstid även i april?
Och det är just osäkerheten kring leverans som gör att det tar tid. Man kan inte planera in bilarna i den takt man kunde innan pandemin.

Du får snällt avvakta. Din ÅF ser mer info men troligtvis så har inte han info om planerad produktion på din bil iheller ännu. Min bil är beställd månadskiftet jan/feb och har planerad leverans v.44....

Ännu inget inplanerat. Kommer troligen inte planeras in förrän de planerar MY24. Ngn som har koll när i tiden de kan ske?
av jaronsso
#1510863
K76 skrev: fre 02 sep 2022, 10:40
Lockis skrev: ons 25 maj 2022, 10:50
K76 skrev:Hej!

Har beställt en V60 T6 Recharge.

Beställningen lades in v15 (precis innan prishöjningen). Jag har ett ordernummer men min beställningen har ännu inte produktionsplanerats (ingen info fnns tillgänglig när jag testar på Volvos sida för leveransinformation - https://www.volvocars.com/se/leveransinformation ).

ÅF har lovat hålla koll och meddela så fort hon hör ngt. Vet att det pratas om att MY23 ska börja produceras runt v.22-23 och att det troligen kommer att kunna planeras därefter.

Min fråga: är det någon som beställt första halvan av April och har lyckats få leveransinformation överhuvudtaget?
(ps. ja jag vet, jag lär få vänta länge men jag är mest nyfiken på när man kan få första besked).

Mina tidigare volvo:
V50 2,4 Momentum / 2006
V60 D3 Momentum/ 2012
V60 D4 Ocean Race / 2015
V90 D4 Business Advanced / 2017
Har just nu V60 T5 Momentum Advanced / 2019

Har aldrig behövet väntar mer ett par dagar tidigare för att min beställningen ska planeras in.
Det är jätte bekymmer just nu. Beställningar idag på en V60 T6 beräknas levereras om 14-15 månader. Tror det var över 1 års leveranstid även i april?
Och det är just osäkerheten kring leverans som gör att det tar tid. Man kan inte planera in bilarna i den takt man kunde innan pandemin.

Du får snällt avvakta. Din ÅF ser mer info men troligtvis så har inte han info om planerad produktion på din bil iheller ännu. Min bil är beställd månadskiftet jan/feb och har planerad leverans v.44....

Ännu inget inplanerat. Kommer troligen inte planeras in förrän de planerar MY24. Ngn som har koll när i tiden de kan ske?
Normalt sett sker produktionsplanering ett tag innan produktionen startar. V20-25 nånting startar produktionen normalt sett och produktionsplanering runt april nångång kanske.
Men tiderna är ju annorlunda idag, så kanske man gör på annat sätt, men att det dröjer innan man planerar produktion för MY24 kan du vara säker på..
av Klintin
#1510955
Jag fick reda på av mkn säljare att min bil ligger i hold läge. Ju mer utrustning du har i bilen ju längre leveranstid. Vilket jag tycker att säljaren borde informera om när man beställer. Jag har beställt en t6 Ultimate men hade jag vetat om detta så hade jag beställt en Plus och en T8 istället
av Robert78
#1510961
Beställde min 12/2 har fått veta att den kommer till bilförsäljaren V52 och leverans till mig V1-23 känns lite surt då bonusen sänks 1/1-23
av Drekkus
#1511043
Vet inte när produktion på MY24 startar men när jag frågade min säljare var planerad leverans på en sådan i Q1 2024 vilket känns lite väl för långt trots omständigheterna.
av Lockis
#1511246
Klintin skrev:Jag fick reda på av mkn säljare att min bil ligger i hold läge. Ju mer utrustning du har i bilen ju längre leveranstid. Vilket jag tycker att säljaren borde informera om när man beställer. Jag har beställt en t6 Ultimate men hade jag vetat om detta så hade jag beställt en Plus och en T8 istället
Robert78 skrev:Beställde min 12/2 har fått veta att den kommer till bilförsäljaren V52 och leverans till mig V1-23 känns lite surt då bonusen sänks 1/1-23
När fick ni senaste besked om uppskjuten leverans? Har ni någon märklig utrustning?
Har beställt en T6 Ultimate Dark Denim Blue. Klimatpaket, tonade rutor, dragkrok, nappa/sport stolar.
Pratade med min ÅF idag, även om min bil försenats ifrån ursprungligt datum så är den fortfarande planerad för leverans v.44-45 enligt senaste info från Volvo.
av Jensemann
#1511250
Drekkus skrev: sön 04 sep 2022, 11:57 Vet inte när produktion på MY24 startar men när jag frågade min säljare var planerad leverans på en sådan i Q1 2024 vilket känns lite väl för långt trots omständigheterna.
Samma information jag fått. Planerad leverans Q1 2024. Men den jag pratade med trodde att de kunde bli lite tidigare då de ska öka produktionen under 2023. Men man får väll sitta lugn i båten och vänta då fint. Kommer när den kommer även om man vill nu!
av Oden1
#1511298
Väntar fortfarande på min V60 T6 Ultimate dark. Beställning gjord i nov 2021. Från att ha varit en 22:a med prel lev i maj blev det en 23:a med prel lev v36 som nu är ändrad till prel lev v40.. Har någon fått sin 23:a med Ultimate paket levererad? Börjar bli orolig om bilen ens kommer innan årsskiftet..
av Drekkus
#1511337
Oden1 skrev: tis 06 sep 2022, 22:49 Väntar fortfarande på min V60 T6 Ultimate dark. Beställning gjord i nov 2021. Från att ha varit en 22:a med prel lev i maj blev det en 23:a med prel lev v36 som nu är ändrad till prel lev v40.. Har någon fått sin 23:a med Ultimate paket levererad? Börjar bli orolig om bilen ens kommer innan årsskiftet..
Vad är statusen på den? Beställde en Ultimate T6 i januari och fick preliminär leverans vecka 33 och nu är den förlängd till v.46. Min status är fortfarande orderlagd men tänker om din är vecka 40 borde väl den börjats bygga nu? Bara en gissning dock.
Senast redigerad av 1 Drekkus, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 272
  • 312
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]