Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robbo
#1304484
Beställde v50 via Volvobil, dock tror jag inte dom fick iväg själva ordern till fabrik förrän i januari då den kom in i min Volvo 21/1.
av Chegge77
#1304585
@fjohan82, blir nu lite nervös.... har ju inte provat sätena som ingick...f*n, jag borde tänkt på det. Den bilen jag provade hade ju visserligen rätt motor, men sätena var ju läder och fluff fluff på... Jobbigt att investera i bra teknik när man får sitta på träbänk för att köra den...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1304626
Chegge77 skrev: ons 13 mar 2019, 09:46 @fjohan82, blir nu lite nervös.... har ju inte provat sätena som ingick...f*n, jag borde tänkt på det. Den bilen jag provade hade ju visserligen rätt motor, men sätena var ju läder och fluff fluff på... Jobbigt att investera i bra teknik när man får sitta på träbänk för att köra den...
Jag känner av denna även när jag bara sitter en minut i en visningsbil i en bilhall...
Dock är vi alla olika och många kan bevisligen åka runt med detta, men jag skulle aldrig stå ut. Jag är "en sån" som alltid ta bort svankstödet, dvs skruvar in det så långt det går i stolen.

Skulle rekommendera dig att åka och titta på detta (provsitta en bil i någon hall med denna stol/klädsel) innan bilen blir låst för ändringar, om du vet med dig att det kan bli jobbigt i längden.
av UnleashFusion
#1304634
fjohan82 skrev: ons 13 mar 2019, 12:20
Chegge77 skrev: ons 13 mar 2019, 09:46 @fjohan82, blir nu lite nervös.... har ju inte provat sätena som ingick...f*n, jag borde tänkt på det. Den bilen jag provade hade ju visserligen rätt motor, men sätena var ju läder och fluff fluff på... Jobbigt att investera i bra teknik när man får sitta på träbänk för att köra den...
Jag känner av denna även när jag bara sitter en minut i en visningsbil i en bilhall...
Dock är vi alla olika och många kan bevisligen åka runt med detta, men jag skulle aldrig stå ut. Jag är "en sån" som alltid ta bort svankstödet, dvs skruvar in det så långt det går i stolen.

Skulle rekommendera dig att åka och titta på detta (provsitta en bil i någon hall med denna stol/klädsel) innan bilen blir låst för ändringar, om du vet med dig att det kan bli jobbigt i längden.
Jag sitter hellre bekväm än och ha massa utrustningar, jag menar jag kommer ju inte njuta av utrustningar om man sitter så skevt/oskönt/obekväm att man nästan ångrar att ha spenderat 350+tkr på en bil.
av Chegge77
#1304669
UnleashFusion skrev:
fjohan82 skrev: ons 13 mar 2019, 12:20
Chegge77 skrev: ons 13 mar 2019, 09:46 @fjohan82, blir nu lite nervös.... har ju inte provat sätena som ingick...f*n, jag borde tänkt på det. Den bilen jag provade hade ju visserligen rätt motor, men sätena var ju läder och fluff fluff på... Jobbigt att investera i bra teknik när man får sitta på träbänk för att köra den...
Jag känner av denna även när jag bara sitter en minut i en visningsbil i en bilhall...
Dock är vi alla olika och många kan bevisligen åka runt med detta, men jag skulle aldrig stå ut. Jag är "en sån" som alltid ta bort svankstödet, dvs skruvar in det så långt det går i stolen.

Skulle rekommendera dig att åka och titta på detta (provsitta en bil i någon hall med denna stol/klädsel) innan bilen blir låst för ändringar, om du vet med dig att det kan bli jobbigt i längden.
Jag sitter hellre bekväm än och ha massa utrustningar, jag menar jag kommer ju inte njuta av utrustningar om man sitter så skevt/oskönt/obekväm att man nästan ångrar att ha spenderat 350+tkr på en bil.
@fjohan82 och @UnleashFusion ni har ju helt rätt, det är klart man ska testa dom sätena man faktiskt beställt... #lessonlearned .... jag får ta mig in till bilhandlarn och se om han har den där textil/vinyl varianten jag kan få provsitta...även om nu bilen är låst för förändringar. :crying: I värsta fall får jag ju fixa några bekväma sätesöverdrag med memoryfoam och fullständigt döda den annars så eleganta interiören :)
av Gorban
#1304728
fjohan82 skrev: ons 13 mar 2019, 12:20
Chegge77 skrev: ons 13 mar 2019, 09:46 @fjohan82, blir nu lite nervös.... har ju inte provat sätena som ingick...f*n, jag borde tänkt på det. Den bilen jag provade hade ju visserligen rätt motor, men sätena var ju läder och fluff fluff på... Jobbigt att investera i bra teknik när man får sitta på träbänk för att köra den...
Jag känner av denna även när jag bara sitter en minut i en visningsbil i en bilhall...
Dock är vi alla olika och många kan bevisligen åka runt med detta, men jag skulle aldrig stå ut. Jag är "en sån" som alltid ta bort svankstödet, dvs skruvar in det så långt det går i stolen.

Skulle rekommendera dig att åka och titta på detta (provsitta en bil i någon hall med denna stol/klädsel) innan bilen blir låst för ändringar, om du vet med dig att det kan bli jobbigt i längden.
Håller med. Jag hatar svankstöd. Det finns ingen inställning som är bekväm förutom att göra som du säger och skruva det så långt in i stolen som möjligt.
av espltd
#1304961
Beställde en v60 D3 för 3 veckor sedan, står fortfarande orderlagd på minvolvo
Hur lång tid brukar det ta tills man får ett preliminärt leveransdatum?
av johbj
#1304976
espltd skrev: tor 14 mar 2019, 15:33 Beställde en v60 D3 för 3 veckor sedan, står fortfarande orderlagd på minvolvo
Hur lång tid brukar det ta tills man får ett preliminärt leveransdatum?
Har väntat en månad nu och väntar fortfarande... :x
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 313
Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]

Odb/felkådsläsare...

iCarsoft CR Max skall det stå...

Jag kollade lyktorna bak och de såg bra ut a[…]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon hä[…]