Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1266249
ThomasT skrev: fre 24 aug 2018, 10:59
UnleashFusion skrev:Hur tycker du själv med BLIS? är det något du klarar utan/med?
Jag har BLIS/CTA idag och BLIS kan jag verkligen vara utan, CTA kommer jag sakna men inget jag måste ha.

.
hm..tänkte eluppvärmd vindruta, kan vara bra mot vintertid och kostar inte mycket?
annars tycker jag själv att bilen inte behöver så mycket mer, möjligtvis gå från D3 till D4(20k extra) men om man är nöjd med 150hk so be it.

Har själv inte haft BLIS/360kameror/hud display/keyless system/inte ens backkamera har jag på min egna bil(men i ditt fall finns det i teknikpaketet) så bak/fram-senorer fungerar utmärkt.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1266327
UnleashFusion skrev:
ThomasT skrev: fre 24 aug 2018, 10:59
UnleashFusion skrev:Hur tycker du själv med BLIS? är det något du klarar utan/med?
Jag har BLIS/CTA idag och BLIS kan jag verkligen vara utan, CTA kommer jag sakna men inget jag måste ha.

.
hm..tänkte eluppvärmd vindruta, kan vara bra mot vintertid och kostar inte mycket?
annars tycker jag själv att bilen inte behöver så mycket mer, möjligtvis gå från D3 till D4(20k extra) men om man är nöjd med 150hk so be it.

Har själv inte haft BLIS/360kameror/hud display/keyless system/inte ens backkamera har jag på min egna bil(men i ditt fall finns det i teknikpaketet) så bak/fram-senorer fungerar utmärkt.
Nä, efter att ha haft en Mondeo som lånebil en vecka vill jag inte ha eluppvärmd ruta, då jag verkligen stör mig på värmetrådarna... Visst skulle det vara fint med en D4 men då måste jag välja bort utrustning för de 20k som det kostar...

.
av popnit
#1266864
V60 T8 R-design
Savile grey
Lastpaket
Loungepaket Pro
Teknikpaket Pro
Akustik rutor
Stylingsats
Växlingspaddlar
Semi elekriskt drag
Tonade rutor
19" Trippel ekrad Svart Diamond cut
Pakeringskamera 360
HK 9"
Elmanövrerat sidostöd framstol
Park assist pilot
Ventilerade säten
o.s.v ....
Lev. preliminärt April
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1267407
Nu kan man bygga D3 och D4 med AWD på Volvos hemsida :-) :party:
av lv455
#1267444
Samma här, jag hade en Jaguar X-Type ett par veckor och även den hade synliga trådar som jag irriterade ihjäl mig på. Kollegor brydde sig dock inte alls så det är väl en smaksak.
Nä, efter att ha haft en Mondeo som lånebil en vecka vill jag inte ha eluppvärmd ruta, då jag verkligen stör mig på värmetrådarna... Visst skulle det vara fint med en D4 men då måste jag välja bort utrustning för de 20k som det kostar...
Användarvisningsbild
av snepo
#1267462
Har en Jaguar xf,med eluppvärmd vindruta. Jag ser inga trådar i min. Finns det olika typer av eluppvärmning med trådar?
av lv455
#1267466
Det var 2004 jag hade X-Typen så förhoppningsvis har utvecklingen gått framåt.
snepo skrev:Har en Jaguar xf,med eluppvärmd vindruta. Jag ser inga trådar i min. Finns det olika typer av eluppvärmning med trådar?
av fragge
#1267512
UnleashFusion skrev:hm..tänkte eluppvärmd vindruta, kan vara bra mot vintertid och kostar inte mycket?
Undvik, har haft bilar tidigare med eluppvärmd vindruta och har kollat på den på XC60, den är lika illa som alla andra. Extremt irriterande när det är mörkt och trådarna glittrar av ljuset från mötande bilar. Jag skulle undvika det som pesten. Om du är genuint sugen se till att få testa en bil som har det först.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1267532
Sedan jag skaffade bil med VOC så har i alla fall jag inte skrapat någon is eller kännt något behov av eluppvärmd vindruta...

.
av Mumsmums
#1267727
Jag har uppvärmd framruta på min XC60. Man ser trådarna om "man vill" men verkligen inget man stör sig på men det är en funktion man klara sig utan. Den används några få ggr per år, typ de första frostnätterna när man glömt att starta värmaren.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 312
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!