Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monnier
#1332308
jaronsso skrev:
Monnier skrev: tor 15 aug 2019, 22:33
Spid3r skrev: Hur fasen fick du 15% :-( ?
Eller jag.....alla anställda på företaget får det via avtal. Detta gäller utan inbyte.



Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Ja då har ni ju ett bra ramavtal helt enkelt.
Inte jättemärkligt, även om få har 15%.
Som tjänsteförare vet man ju sällan vad som ligger i botten i ett sådant avtal. Men 15% är ju trevligt när man ska bygga bilen!
Ja det var en trevlig överraskning. Inte för att det hjälper mitt förmånsvärde.... :)



Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av jaronsso
#1332311
Monnier skrev: tor 15 aug 2019, 22:49
jaronsso skrev:
Monnier skrev: tor 15 aug 2019, 22:33

Eller jag.....alla anställda på företaget får det via avtal. Detta gäller utan inbyte.



Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Ja då har ni ju ett bra ramavtal helt enkelt.
Inte jättemärkligt, även om få har 15%.
Som tjänsteförare vet man ju sällan vad som ligger i botten i ett sådant avtal. Men 15% är ju trevligt när man ska bygga bilen!
Ja det var en trevlig överraskning. Inte för att det hjälper mitt förmånsvärde.... :)



Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Nej men det hjälpte antagligen i val av bil/utrustning om det fanns gräns på basbelopp? :)
av Monnier
#1332316
jaronsso skrev:
Monnier skrev: tor 15 aug 2019, 22:49
jaronsso skrev: Ja då har ni ju ett bra ramavtal helt enkelt.
Inte jättemärkligt, även om få har 15%.
Som tjänsteförare vet man ju sällan vad som ligger i botten i ett sådant avtal. Men 15% är ju trevligt när man ska bygga bilen!
Ja det var en trevlig överraskning. Inte för att det hjälper mitt förmånsvärde.... :)



Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Nej men det hjälpte antagligen i val av bil/utrustning om det fanns gräns på basbelopp? :)
Vi har fasta bilval. Exempelvis v60 t6 TE momentum advanced

Sedan får vi lägga till max 1.5pbb i tillbehör

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Carlzone
#1332817
V60 T4 Automat Momentum Advanced
Osmium Grey
Teknikpaket
Klimatpaket
Lastpaket
Läder
Tonade rutor
18" känns som en ok kompromiss mellan komfort, dynamik och utseende
av Dubbelpippi
#1332906
Monnier skrev: fre 16 aug 2019, 00:29
jaronsso skrev:
Monnier skrev: tor 15 aug 2019, 22:49

Ja det var en trevlig överraskning. Inte för att det hjälper mitt förmånsvärde.... :)



Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Nej men det hjälpte antagligen i val av bil/utrustning om det fanns gräns på basbelopp? :)
Vi har fasta bilval. Exempelvis v60 t6 TE momentum advanced

Sedan får vi lägga till max 1.5pbb i tillbehör

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Låter som ett rätt bra upplägg.

Mitt företag kör max 10 PBB för personalbil/kontobil och har ganska schyssta ramavtal med ett gäng leverantörer, för Volvo ligger det på 14% (grundpris och tillbehör). När jag beställde min nuvarande bil för snart 3 år sen hade de fått till 18% på grundpriset för just den modellen (V60 D5/D6 TE) vilket inte var helt fel ^^

Velade denna gången mellan en V60 D4 och en V60 T6 TE. Blev efter mycket om och men en D4, då leveranstiden kändes på tok för lång för T6:an (hade fått den i Q2 2020, D4:an kommer i november) eftersom jag har kort tid kvar på leasingavtalet. Det var också krångligt att klämma in diverse lull-lull som jag personligen värderar högre än stark/rolig motor. Dock övertygad om att jag kommer att sakna att glida fram på ren eldrift :/
Användarvisningsbild
av Nypis
#1332981
Hej!

Beställde en sån här 4/6 (leverans 12/9 prel):

Volvo V60 D3 Momentum Advanced SE II Aut
Pebble Grey
17” Spoke Black
Mörktonade bakrutor
City Weave
Teknikpaket
Gummimattor
Premium sound H/K
Drag
Stänkskydd fram
Stötfångarskydd bak rostfritt
Lastbågar
av rogsme
#1333313
Mathiasjson skrev:Nästan 1 månad nu sen bilen las in i Min Volvo men fortfarande inte kommit in nån preliminärt lev vecka, :bored: Normalt eller bara jag som har dåligt tålamod? Enligt min säljare ska den komma Nov/Dec, kan detta hålla tro? Hur länge fick ni vänta? Att få den innan års skiftet hade ju varit guld värt imed skattehöjningarna...
Jag beställde min V60CC (personalbil) i mitten av juni men har ännu inte fått något preliminärt leveransdatum (efter 9 veckor). Säljaren påstod att de har problem med information runt leveranstid på just V60CC, men känns märkligt...
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 313

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]