Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buppe
#1329577
jaronsso skrev: fre 26 jul 2019, 23:05 Spelar ju mindre roll om det är ett insiderjobb
eller Kalle Anka som stulit fälgarna.
De är stulna hur som och det kommer inte att hjälpa skribenten. Han kommer inte att få en ny bil för det.
Det var inte dom stulna fälgarna som var det stora problemet, det var eventuella märken/repor/bucklor som ingen vill ha på en ny bil :-)
av Buppe
#1329578
yknot skrev: tor 25 jul 2019, 10:33 Visade sej att det dessvärre var min bil och att dom hade tagit sej över staketet och baxat fälgarna. Proffs med mutterknackare, in och ut... ÅF letar nu efter ny uppsättning hjul och skulle återkomma. Hela nybilkänslan är ju som bortblåst & känner att det är svårt att hävda att den inte är ”ny” utan reparerad. Hur skulle ni gå tillväga? Tydligen hade en tekniker ansett att det inte fanns några lackskador. :-(
Hur har det gått din stackare?
av yknot
#1329612
Buppe skrev:
yknot skrev: tor 25 jul 2019, 10:33 Visade sej att det dessvärre var min bil och att dom hade tagit sej över staketet och baxat fälgarna. Proffs med mutterknackare, in och ut... ÅF letar nu efter ny uppsättning hjul och skulle återkomma. Hela nybilkänslan är ju som bortblåst & känner att det är svårt att hävda att den inte är ”ny” utan reparerad. Hur skulle ni gå tillväga? Tydligen hade en tekniker ansett att det inte fanns några lackskador. :-(
Hur har det gått din stackare?
Hej!

Jo, var precis hos ÅF och dom har kommit rätt lång och räknar med leverans inom ett par dagar! Dom har varit väldigt mötesgående och låtit mej vara en del i alla moment som de gjort. Lyckligtvis hade bilen landat på domkraften vilket gjort att endast trösklarna har bytts ut mot nya som i detta nu lackas. Allt annat på bilen är återställt och fixat för leverans. Dock hade de beställt hem 18" R-design fälgar istället för de man kan beställa till Momentum men föreslog att de byter ut de 17" jag beställt som vinterdäck mot dom som var tänkta från början så behåller jag R-design fälgarna som sitter på nu. Så det blev ett ett litet plåster på såret med två uppsättningar 18".
Efter allt som har hänt känns det helt ok! Var och kikade på bilen i dag och nybilkänslan pirrade genom lite genom kroppen så jag ser fram emot att få hem den!
Dom tror att tjuvarna tagit se in genom grinden som tydligen öppnas av bevakningsföretaget innan ÅF öppnar. Anledningen till att de gick på just min bil var nog för den stod mest lättillgänglig och närmast porten.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1329714
Vad bra att det löser sig på ett så bra sätt!
Och inte minst att känslan fortfarande finns där inför att nya bilen ska hämtas! :-)
Användarvisningsbild
av Briander
#1329764
Tråkig start men skönt att det löst sig! Det sabbar ju känslan helt klart men också trevligt när allt väl är fixat så bra.
Har själv jobbat på ÅF både med och utan bilförsäljning och grindar och stängsel hjälper inte om någon verkligen vill plocka något. Plasten över bromsarna sitter alltid där på leverans, brukar också sitta en vit "plast" över hela bilen som skydd för lacken. Allt tas bort i nybilsleveransen, sedan tvätt, polering osv.
av Bjornagain
#1329820
Här kommer lite tankar och funderingar efter knappt en månads ägande.

V60 D3 Momentum
Motorn: Över förväntan, tycker den är ganska rapp och funkar väl ihop med automatlådan. Kör ganska ”gubbigt” och då räcker D3:an alla dagar i veckan.

Interiör: Läderpaketet. Detta är det jag enskilt är mest nöjd med. Både ser bra ut och känns exklusivt. I kombination med elsäte med minne och dynförlängning så är det ett drömsäte!

H/K ljud: Riktigt bra, stort värde för den pengen.

Sensus/nav/intellisafe Assist/Surround:
Första bilen med nått liknande. Har inte riktigt satt mig in i allt än men gillar trafikskylt/fartkamera infon väldigt mycket :-)

360 kamera: Briljant!

17-tums fälgar med 225/50 däck = tyst och behagligt i kupén

Ångrar att jag inte tog drag :-(

En riktigt fin bil, stornöjd!
av UnleashFusion
#1329830
Bjornagain skrev: tor 01 aug 2019, 21:22
Ångrar att jag inte tog drag :-(
Roligt att du är nöjd med bilen!, går ju att eftermontera dragkrok om du så vill/behöver.
https://www.bilia.se/biltillbehor/packa ... _32270816/

Priset ser jämförbart med t.ex. i byggdinvolvo som kostar 11900kr exklusive rabatten vid nybilsköps men ibland har bilia även 20% rabatt-helgar då och då..(senast var förra veckan), när nästa rabatt-vecka dyker upp vet jag ej men då kostar dragkroket efter rabatt 9700kr. Sen om du har nära till en bilia-anläggning kan jag ej svara på :)
av jaronsso
#1329948
Buppe skrev: ons 31 jul 2019, 12:23
jaronsso skrev: fre 26 jul 2019, 23:05 Spelar ju mindre roll om det är ett insiderjobb
eller Kalle Anka som stulit fälgarna.
De är stulna hur som och det kommer inte att hjälpa skribenten. Han kommer inte att få en ny bil för det.
Det var inte dom stulna fälgarna som var det stora problemet, det var eventuella märken/repor/bucklor som ingen vill ha på en ny bil :-)
Nej min kommentar riktades inte till dig. Det var andra som pratade om insiderbrott, osv.
Men har förstått det har löst sig bra för dig. Skönt att höra :-)
Användarvisningsbild
av Ted68
#1329956
Bjornagain skrev:Här kommer lite tankar och funderingar efter knappt en månads ägande.

V60 D3 Momentum
Motorn: Över förväntan, tycker den är ganska rapp och funkar väl ihop med automatlådan. Kör ganska ”gubbigt” och då räcker D3:an alla dagar i veckan.

Interiör: Läderpaketet. Detta är det jag enskilt är mest nöjd med. Både ser bra ut och känns exklusivt. I kombination med elsäte med minne och dynförlängning så är det ett drömsäte!

H/K ljud: Riktigt bra, stort värde för den pengen.

Sensus/nav/intellisafe Assist/Surround:
Första bilen med nått liknande. Har inte riktigt satt mig in i allt än men gillar trafikskylt/fartkamera infon väldigt mycket :-)

360 kamera: Briljant!

17-tums fälgar med 225/50 däck = tyst och behagligt i kupén

Ångrar att jag inte tog drag :-(

En riktigt fin bil, stornöjd!
Trevligt.
Efter att ha läst dina första intryck med bilen så längtar jag ännu mer på att min V60 D3 Automat ska levereras.
Har liknande utrustning, Läderpaketet, Elstol med minne, Dynförlängning, Teknikpaketet Pro med mera, dock inget H/K-ljud.
Men har drag istället ;)
Valde med 17" däck, provkörde en med 19"men det vägljudet var inget för mej trots akustikrutor. (Kanske inte gör så mycket för däcksljud?)
av yknot
#1329970
Så har hon tillslut fått komma hem & träffa sin lillasyster! Allt känns toppen och ÅF har verkligen gjort ett toppenjobb för att ge tillbaka och få mej att bortse de som inträffade! Så glad! :-D
Bilagor
94FF8C6C-8F6D-416D-A042-D7072E72DFF7.jpeg
94FF8C6C-8F6D-416D-A042-D7072E72DFF7.jpeg (1009.03 KiB) Visad 382 gånger
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 313

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]