Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
#1277298
stevvee skrev:
Snowie skrev:
stevvee skrev:
Volvo säljer ju slut på T8orna så finns garanterat inget intresse att göra något billigare (för billigare kommer det inte bli, isåfall får dom tumma på marginalerna)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu vet vi ju inte vad volvo har för marginaler på bilarna.
Men tycker att XC40 borde kommit med hybrid innan V60.
Sedan är ju det en frågan om marknadsdelar i de olika segmenten.
Hoppas på många nya roliga bilar under 2019.
Det har ju sagts från andra leverantörer att bygga en hybrid inte är billigt. Och att det enbart skiljer 30 k mellan T8 och T6 skvallrar en del om det. Så en sån hybrid du nämnde lär kanske till och med bli dyrare än en T8 då batteriet helt plötsligt blir 3x så dyrt som i en T8 och då blir den hybriden väldigt svårsåld.
Enda alternativet är att sänka marginalen men det tror jag inte dom eller aktieägarna vill. 19 blir mycket spännande men troligtvis blir 20 då det händer saker.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den hybrid jag refererar till är Londons nya taxibilar som Geely bygger med massor av volvo delar.
Bild
av stevvee
#1277300
Jo jag vet att det är nya Taxin men inte läst hur leverans är till den osv. Men den maskinen i ex en V60 eller XC40 skulle fortfarande ge ett högt pris, det jag menar. Kanske högre än en T8 och är det försvarbart ?
Sen är det ju också leveransproblem man måste lösa. VW löste det med orderstopp på GTE modellerna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Snowie
#1277308
v90 T4 inscription list 406K
v90 T8 inscription list 618k
Xc60 t4 inscription list 418k
Xc60 T8 inscription list 628k

~200k i diff,


Att jämföra med T6 och T8 känns fel då majoriteten som köper hybrider är tjänstebilar å då är det förmånsvärde som är den stora grejen. Å de personerna köper normalt inte T6 utan snarare en D4a

Så T3/T4+ hybrid för <500k så har du nog en drös extra tjänstebilsköpare.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1277309
Jag menar T6 Twin som kommer vara 30 k billigare än T8.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Snowie
#1277310
Aha ja det är inte värt de, håller med till fullo.
De måste köra en mycket mindre bensinare eller ren el. :) vilket bör annonseras 2019.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1277312
Nej precis. Det skiljer mer mellan T5 och T6 bensin men så lite mellan T6 twin och T8 twin. Det vittnar om höga kostnader på drivlina.
Tyvärr tror jag det kommer skjutas framåt då inte ens T6 börjat sälja ännu. Därför beställde jag T8 istället för att vänta, väntan kan bli lång :(


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Snowie
#1277313
Väntade 6månader på min T8 så vet precis hur det är, men det är en trevlig motor.

Extremt nöjd att slippa diesel start/stop läget!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1277314
Snowie skrev:Väntade 6månader på min T8 så vet precis hur det är, men det är en trevlig motor.

Extremt nöjd att slippa diesel start/stop läget!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Härligt att höra !
Skulle ju beställa V90 T8 förut men då var den slut så blev en D5a istället. Trevlig maskin men skall bli kul att jämföra mot T8an i V60 sen. Förhoppningen är att byta ut V90 mot en T8 senare eller något annat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Falstaff
#1277989
Beställd igår:
V60 T8 Twin Engine Inscription,
Pebble Grey,
Lastpaket,
Loungepaket,
Teknikpaket Pro,
Indragbart drag,
Barnspärr,
Tonade rutor,
Parkeringskamera 360,
Vinterhjul 18”
av Plattanibotten
#1278055
Marginalerna känner vi inte till men personalprislistan finns på nätet :x
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 313

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]