Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
#1505085
Intressant, kanske det även kommer till XC60?
av XC60Recharge
#1505121
V60 är redan slutsåld som MY23 så Volvo har öppnat upp för att beställa MY24 färgen Vapour grey o 6.4kw laddaren är nyheter på MY24 så det lär dröja ett år ungefär innan man kan se en Vapour grey det är 18-20 månaders leveranstid på en V60 om du beställer idag
av NizzyBrada
#1505137
Ok, tack för info!
Undrar om man kan uppgradera laddaren i efterhand? Hade ju varit smidigt med snabbare laddning för de dagar vi både pendlar och har ärenden längre bort.
Användarvisningsbild
av bem
#1505144
XC60Recharge skrev: tor 14 jul 2022, 19:19 V60 är redan slutsåld som MY23 så Volvo har öppnat upp för att beställa MY24 färgen Vapour grey o 6.4kw laddaren är nyheter på MY24 så det lär dröja ett år ungefär innan man kan se en Vapour grey det är 18-20 månaders leveranstid på en V60 om du beställer idag
Trevligt med snabbare laddning på MY24. Men vem tusan orkar vänta på en ny bil så länge? Hur kan man sukta efter en Volvo så och vänta så länge på leverans. Så otroligt mycket kan hända under så lång tid, speciell med den bil man redan har om man skall byta in den. Dyrare och dyrare Volvo-bilar, inte så lite heller, längre och längre leveranstider. Var skall det sluta? Inte gått så bra med Volvos försäljningssiffror: t.ex. för juni 2022 jämfört med samma period förra året, 26,9% färre bilar sålda globalt. Hoppas det går bättre framöver.
Källa:
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... lar-i-juni
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1505150
1,5 år går ganska fort ändå. Det är ju bara att lägga en beställning och tänka på något annat, så blir man glad när bilen väl är klar för avhämtning.

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. :-)
Användarvisningsbild
av bem
#1505151
torbjorn_1975
Ja så kan man ju tänka, det gäller se saker från positiv synvinkel så känns livet lite lättare. Förmodligen har de övriga biltillverkarna långa leveranstider också, bara en gissning.
av LJN
#1505156
Frågan är hur säljarföretagen ska hantera värdet på eventuell inbytesbil? Som kund vill man gärna ha ett fastställt pris på sitt inbyte.
av NizzyBrada
#1505184
Ja, det blir ju knivigt. I vårt fall så hinner vi köra nästan 2000 mil med bilen som skall bytas in från beställning i januari till leverans i november. Det blir en osäkerhet.
av Elgasen
#1505224
NizzyBrada skrev: tor 14 jul 2022, 22:13 Ok, tack för info!
Undrar om man kan uppgradera laddaren i efterhand? Hade ju varit smidigt med snabbare laddning för de dagar vi både pendlar och har ärenden längre bort.
Jag skulle bli väldigt förvånad om Volvo skulle erbjuda en sådan uppgradering. Jag misstänker att det enda vettiga alternativet blir att sälja och köpa nytt.
Användarvisningsbild
av GustavE
#1505228
Med dessa leveranstider kanske standardförfarandet i framtiden blir att när man är i bilaffären och ska hämta sin nya bil, passar man på att samtidigt lägga beställning på sin nästa bil.
  • 1
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
  • 312

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]