Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LarsaV60
#1532403
Hej!

Jag beställde min V60 t6 recharge i juni 2022 och har bara fått bekräftelse från säljaren på beställningen. Häromveckan så - på en direkt fråga - så skrev hon att hon trodde bilen MY24 skulle levereras innan sommaren. Låter dock i forumet som man kanske får vänta längre.

Bilen då?
Core, fuision red, dragkrok, tonade rutor, lackskyddsbehandling.

// L
av K76
#1532457
LarsaV60 skrev:Hej!

Jag beställde min V60 t6 recharge i juni 2022 och har bara fått bekräftelse från säljaren på beställningen. Häromveckan så - på en direkt fråga - så skrev hon att hon trodde bilen MY24 skulle levereras innan sommaren. Låter dock i forumet som man kanske får vänta längre.

Bilen då?
Core, fuision red, dragkrok, tonade rutor, lackskyddsbehandling.

// L
INNAN sommaren dvs senast under Maj blir nog svårt men du att kunna få den UNDER sommaren dvs någon gång Juni-Aug låter rimligt. Tänk på att Volvo slår om till MY24 först runt v.18-20 (i vanliga fall). Runt v.22-23 bör vara det allra tidigaste en MY24 kan levereras om inte Volvo plötsligt ändrar sin produktionsstart. Har säljaren sagt innan sommaren så kanske hen tänkte att du skulle kunna hinna få en MY23 eller nåt.
av Lockis
#1532479
K76 skrev:INNAN sommaren dvs senast under Maj blir nog svårt men du att kunna få den UNDER sommaren dvs någon gång Juni-Aug låter rimligt. Tänk på att Volvo slår om till MY24 först runt v.18-20 (i vanliga fall). Runt v.22-23 bör vara det allra tidigaste en MY24 kan levereras om inte Volvo plötsligt ändrar sin produktionsstart. Har säljaren sagt innan sommaren så kanske hen tänkte att du skulle kunna hinna få en MY23 eller nåt.
Om MY24 produceras v.18 kommer dem första börja levereras v.19-20...
av erpe83
#1532484
Hur funkar det med produktionsplaneringen, samordnas bilar med liknande utrustning eller baseras plats främst på när beställning lagts? Eller är det någon matchande avbeställning som kan medföra kraftigt kortad leveranstid?

Anledningen till frågan är att jag noterat att någon som beställt i augusti fått preliminär leveranstid samtidigt som en bil beställd i juni inte fått det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av K76
#1532517
Lockis skrev:
K76 skrev:INNAN sommaren dvs senast under Maj blir nog svårt men du att kunna få den UNDER sommaren dvs någon gång Juni-Aug låter rimligt. Tänk på att Volvo slår om till MY24 först runt v.18-20 (i vanliga fall). Runt v.22-23 bör vara det allra tidigaste en MY24 kan levereras om inte Volvo plötsligt ändrar sin produktionsstart. Har säljaren sagt innan sommaren så kanske hen tänkte att du skulle kunna hinna få en MY23 eller nåt.
Om MY24 produceras v.18 kommer dem första börja levereras v.19-20...
Stämmer bra men enligt tidigare års procedur går de först producerade bilarna till ÅF som demobilar så kundleveranser brukar följa med någon/några veckor fördröjning. Volvo kanske frångår detta iår iom den långa leveranstiden som varit men oavsett det känns som det kvittar när man redan som i mitt fall väntat sen april 2022 :)
av Lockis
#1533568
matther skrev:Undrar när min blir orderlagd? Ingen info än!
Beställdes i början på Oktober.
V60 T6 Plus.
I början av oktober ;-)
Antar att du menar produktionsplanerad?
av matther
#1533582
Lockis skrev: fre 10 mar 2023, 08:47
matther skrev:Undrar när min blir orderlagd? Ingen info än!
Beställdes i början på Oktober.
V60 T6 Plus.
I början av oktober ;-)
Antar att du menar produktionsplanerad?
Ja visst, så heter det!
  • 1
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • 312

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]