Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boozt
#1382133
Någon som har beställt runt vecka 10 (MY21) och fått ett leveransdatum? I senaste kontakten (slutet av april) med min säljare så låg bilen bara i någon slags "holding pool". Bil som är beställd är en V60 T6TE Incription Expression.
av jaronsso
#1382221
Stevenca86 skrev: ons 20 maj 2020, 20:17 Hur mycket ska/kan man lita på den leveranstid som står i Min Volvo appen?

Sista april gick leverans vecka från 25 -> 27.
Förra veckan så uppdaterades leveransvecka från 27->31. Och så i morse var den uppdaterad till v 37. Under dagen (inom loppet av några timmar) har den gått från v37>v32>v37>v38.
Känns nästan som att det vore bättre att bara skriva "Den kommer när den kommer". Åtminstone i dessa tider :-/
Min leverans följde i princip appen. På initialt 15 veckor levtid diffade det på en vecka, till min fördel då den kom tidigare.
Men i tider som dessa kan du nog inte lita på det alls.
Körschemat (produktion) för både Torslanda och Belgien sätts mer eller mindre från vecka till vecka numera. Man har lite mer framförhållning, men varje schema som sätts är preliminärt.
Användarvisningsbild
av RmK
#1382903
Nu fick jag svaret av ÅF att bilen borde anlända i början på nästa vecka. Men status i MinVolvo står som "Orderlagd" (som det har gjort i ett par månader) samt att i MinVolvo så hoppade leveranstiden från v25 till v26 så det verkar verkligen vara bilbingo här. Bara snurra på tombolan och ta en kula med valfri vecka ;)
Användarvisningsbild
av RmK
#1383964
Och nu var min bil byggd. Det verkar som det är lite si och så med leveranstiderna i MinVolvo. Helt plötsligt slår den om trots att de tidigare hade sagt att bilen skulle komma senare. Men jag klagar inte :)
av Minnet66
#1383991
Jag beställde min V60 T4 i början av februari, fredagen den 12/6 kommer den till återförsäljaren (Skövde) och tisdagen den 16/6 har jag en bokad tid för att hämta den.
av Boozt
#1384032
Nu har jag fått prel. levdatum på min T6a som beställdes i början av mars. Har fått prel. v39. Verkar ju dock vara lite bil-bingo så får väl se om den stutsar fram eller bakåt.....
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1384134
Äntligen är bilen byggd så nu inväntar jag att den lämnar Torslanda :-)
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 313
Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]