Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TmVardon
#1452352
Idag uppdaterades min status till byggd. Fortfarande med leverans v.30.

Har för mig att det stod Göteborg från början på fabrik men nu är den iaf byggd i Gent.
Användarvisningsbild
av bem
#1452354
TmVardon skrev: tor 01 jul 2021, 12:10 Idag uppdaterades min status till byggd. Fortfarande med leverans v.30.

Har för mig att det stod Göteborg från början på fabrik men nu är den iaf byggd i Gent.
Härligt din bil är byggd nu. Min (V90) ändrade Volvo leveransdatum på idag återigen, nu från v.29 till v.30. Det är 5:e gången leveranstid ändrats. Ursprunglig leverans var v.22 men har ändrats många gånger sen dess. Jag beställde min bil vecka 8 och om den nu levereras v.30 blir det 22 veckors leveranstid. Det verkar gå bättre för Er som har beställt ny bil i 60-serien.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Fattiglapp
#1452362
bem skrev: tor 01 jul 2021, 12:55
TmVardon skrev: tor 01 jul 2021, 12:10 Idag uppdaterades min status till byggd. Fortfarande med leverans v.30.

Har för mig att det stod Göteborg från början på fabrik men nu är den iaf byggd i Gent.
Härligt din bil ör byggd nu. Min (V90) ändrade Volvo leveransdatum på idag återigen, nu från v.29 till v.30. Det är 5:e gången leveranstid ändrats. Ursprunglig leverans var v.22 men har ändrats många gånger sen dess. Jag beställde min bil vecka 8 och om den nu levereras v.30 blir det 22 veckors leveranstid. Det verkar gå bättre för Er som har beställt ny bil i 60-serien.
/Bo
Fast du kanske å andra sidan får en bil som har vissa likheter med den bil du beställde… :bored:
Användarvisningsbild
av bem
#1452365
Fattiglapp,
Ja det har du rätt i, jag har hittills bara blivit av med BLIS i min V90 T6 Recharge Inscription (som nog blir byggd väldigt snart). I 60-serien kan man ju bli av med mer saker p.g.a. chipbristen. Jag försöker ha en ängels tålamod med leveransen, än går det väl hyfsat. :angelo:
/Bo
Användarvisningsbild
av d3nsomv3t
#1453942
Tjena
Ni som fått med gummimattor till bilen, hur sätter ni fast tunnelmattan? jag får inte till det, den är inte tillräckligt lång på sidorna för att hamna under golvmattorna.
av jaronsso
#1463453
Någon som beställt en V60 laddhybrid sista tiden? Lite nyfiken på leveranstiden.
Är i begrepp att byta bil slutet augusti nästa år. Förmånsbil. Blir det en Volvo lär det bli en laddhybrid.
Men det kan lika gärna bli en elbil, och då sannolikt ingen Volvo..
Vet ju att jag inte behöver beställa nu riktigt, men med tiderna som råder med halvledare och allt vad det är känns det som jag bör beställa något under vintern i alla fall.

Någon som har lite färsk leveranstid att ge på V60 Recharge?
av TmVardon
#1463773
Någon annan som tycker det rycker/fladdrar lite vid mjuk inbromsning? Att det inte bromsar helt jämnt?

Har funderat på om det är aggresiv nerväxling men tycker inte rycken/fladdret synkat med växling.

Funderar även på om det är energiåtervinningen till batteriet vid bromsning som går in lite hårt och ryckigt då jag har B4 motorn.

Är det ingen annan med mildhybridmotor som känner något liknande får jag nog kolla med verkstad.
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 312
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]