Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rajraj82
#1521953
Beställde v60 t6 core edition 22-01-13
Efter MÅNGA funderingar blev det thunder grey metallic. Rätt / fel ? Försent att tänka på nu 😑.

Extra utrustning
360 kamera
Läder komfort
Ljuspaket
Mellan tonade rutor
Dragkrok

Bokad för hämtning 13/12 :-D ÄNTLIGEN.
av Rajraj82
#1521954
Hockeyplayer skrev: ons 30 nov 2022, 21:22
kacke_x skrev: tis 29 nov 2022, 14:34 Äntligen är julklappen på gång!
Status: Din bil är byggd och redo att lämna fabriken :-D
Och jag fick min levererad idag till ÅF. Tog några bilder på kärran. Tyvärr så hade det snöat på den när den stod ute.

IMG_1745.jpeg[attachment=0]IMG_1745.jpeg

Härligt, då åker du snart fint :-)
av Felix1801
#1521971
K76 skrev:
K76 skrev:
Lockis skrev: fre 21 okt 2022, 13:57 min blev beställd månadskiftet jan/feb vill jag minnas. 3 veckor kvar (idag, så egentligen 4)
Är det något som beställt senare än så och har en inplanerad bil för produktion? Min som beställdes 12/4 har ännu inte planerats in. (ps en V60 recharge T6 Plus, Silver Dawn)

Lyfter upp denna frågan igen, någon som beställt V60 recharge under Feb, Mars, April 2022 och fått någon uppdatering angående palnerad leverans de senaste veckorna? Borde komma in ngt snart tycker man.
Jag beställde början av Feb. Min står klar att hämta sen en vecka men har inte hunnit :)
av kacke_x
#1522042
kacke_x skrev: tis 29 nov 2022, 14:34 Äntligen är julklappen på gång!
Status: Din bil är byggd och redo att lämna fabriken :-D
Den 12:e är det äntligen dags! :-D
av K76
#1522054
Härligt att läsa att leveranserna rullar på för ordrar från Jan-Feb. Borde innebära en uppdatering för oss som beställt i April snart (logiskt sett). Har ännu inget prduktionsbesked (har iofs inte kollat med säljaren på ett tag men jag ser inget via ordernummer).
av Drekkus
#1522166
Är det någon som fått sin MY23 som från tidigare modellår känner att Pilot Assist är lite sämre? Den stöter mellan filmarkeringarna ganska mycket känner jag till skillnad från min V60 MY20 som håller bilen jämnt mellan filmarkeringarna. Kurvor klarar den inte heller av lika bra.
Användarvisningsbild
av Hockeyplayer
#1522357
Hockeyplayer skrev: ons 30 nov 2022, 21:22
kacke_x skrev: tis 29 nov 2022, 14:34 Äntligen är julklappen på gång!
Status: Din bil är byggd och redo att lämna fabriken :-D
Och jag fick min levererad idag till ÅF. Tog några bilder på kärran. Tyvärr så hade det snöat på den när den stod ute.

IMG_1745.jpeg[attachment=0]IMG_1745.jpeg
Nu har jag hämtat min bil idag. Härlig bil måste jag säga när det är hybrid man rattar nu.
Men jag har problem med att lägga in bilen i Volvo cars appen. Jag tog bort gamla XC60 från appen. Raderade appen från min iPhone. Laddade ned den på nytt. Följer alla steg. Men sen vill inte bilen hitta nycklarna vid det momentet. Efter ett tag så får man felmeddelandet om att aktiveringen har avbrutits. Någon som har varit med om samma?
Användarvisningsbild
av Hockeyplayer
#1522402
Jag löste det själv. Jag lät Volvo Cars appen i mobilen var kvar utan ominstallation. Tog bort bluetoothkopplingen mellan min mobil och bilen. Lämnade kvar övrigas. Loggade ut från min profil i bilen. Sedan skapade jag ny profil och godkände allting och följde noggrant övriga instruktioner. Sedan gav jag admin rättigheter till min profil.

När profilen var klar så var det bara att starta om med att para profilen med Volvo Cars appen. Viktigt att ha med alla nycklar i bilen och stabilt data nät.
av K76
#1522605
K76 skrev:Härligt att läsa att leveranserna rullar på för ordrar från Jan-Feb. Borde innebära en uppdatering för oss som beställt i April snart (logiskt sett). Har ännu inget prduktionsbesked (har iofs inte kollat med säljaren på ett tag men jag ser inget via ordernummer).
Fick nu besked att min bil byggs om till MY24, ingen påverkan på pris men leverans lär ju inte ske förrän i slutet på Q2. Det enda plåster på såren är att man får tvåfasladdning.
av AndreasYNWA
#1522868
I mitten av Februari så beställde jag genom CBV en Fusion Red T6 med Ultimate-utrustningen.

Bilen ska enligt appen produceras 19 december, så hoppas på en försenad julklapp i mitten av januari. ;-)
  • 1
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 313

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]