Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
#1451145
Nu vet jag inte var du handlat, men här i Göteborg behöver man ha en väldigt speciell bil om man skall kunna identifiera den på ”bakgården”. Står ju alltid ett antal tiotals bilar. Tror inte man kommer in dit heller. Svårt att se vilken vit V60 som är min på avstånd :-D

Min bil blev ändrad till byggd onsdag i förra veckan. Leverans en vecka senare, inklusive lackskydd. Det kan gå (för?) snabbt.
Användarvisningsbild
av bem
#1451216
Fattiglapp skrev: tis 22 jun 2021, 09:09 Nu vet jag inte var du handlat, men här i Göteborg behöver man ha en väldigt speciell bil om man skall kunna identifiera den på ”bakgården”. Står ju alltid ett antal tiotals bilar. Tror inte man kommer in dit heller. Svårt att se vilken vit V60 som är min på avstånd :-D

Min bil blev ändrad till byggd onsdag i förra veckan. Leverans en vecka senare, inklusive lackskydd. Det kan gå (för?) snabbt.
Min är lättare identifiera, mindre Volvohandlare i min stad, bilen sandfärgad metallic (fast den heter Pebble Grey metallic) och V90 T6 Recharge Inscription med panoramatak. Kryllar inte direkt av såna i min Volvohandlares bakgård skulle jag tro. :-D
/Bo
av HePe
#1451244
Glueharbour skrev:Idag fick min regnummer :-D skönt jag hann innan 1/7 :party:
Vart kan du se detta? Hur lång tid tog det från det att bilen stod som byggd tills att du fick regnr?
av Glueharbour
#1451247
Det står inte på Min Volvo. Bilen kom till handlaren i söndags- igår gjordes eftermontering/arbete av div. tillbehör samt beställning till Transportstyrelsen. Plåtarna kommer imorgon eller torsdag och då hämtar jag den direkt 8-)
av Lockis
#1451948
Glueharbour skrev: tis 22 jun 2021, 17:31 Idag fick min regnummer :-D skönt jag hann innan 1/7 :party:
Ropa inte hej ännu.
Bilen måste tas i trafik innan den 1/7.
av Glueharbour
#1451950
Lockis skrev: mån 28 jun 2021, 12:40
Glueharbour skrev: tis 22 jun 2021, 17:31 Idag fick min regnummer :-D skönt jag hann innan 1/7 :party:
Ropa inte hej ännu.
Bilen måste tas i trafik innan den 1/7.
Min bil är redan ute och rullar på vägen :-D hoppas ni andra också hinner.
av Lockis
#1451955
d3nsomv3t skrev:Fick också mitt regnummer idag. Säljaren sa att hon reggar den nu med detsamma, så vi håller tummarna att det går igenom innan den 1/7 :D
Ställer hon på den idag så är det grönt ljus :-D
av Wimso
#1452300
Min blev påställd idag enligt Trafikverket efter lite aktivt arbete med Bilia och leasingbolaget. Bilen blev registrerad den 24/6, har dock inte fått bilen än utan räknar med leverans under nästa vecka.
Nu kanske det inte det är hela världen när man betalar flera 1000 lappar i månaden men 700 / mån hade lagts på i 36 månader och det blir ju en respektabel summa.
Hade man vetat om komponentbristen och detta med förmånsvärden i januari vettesjutton om man inte beställt en annan bil, typ ren elbil.

Men nu gick det vägen, ska bli kul och hämta ut den och testa alla nya grejer.
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 312

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]