Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erpe83
#1523804
Beställde en v60 T6 Recharge Core som ny förmånsbil i början av september. Leveranstid preliminärt Q1 2024 så blir en del väntan…

Chansade på Vapour Grey då det ju är standard och jag gillade den på bilderna. Dock är ju tillgängliga bilder datorgenererade så är ju lite svårt att föreställa sig den i verkligheten.

Någon som vet när de första bilarna med färgen kan tänkas levereras så att man kan få se bilder på riktiga bilar eller t.o.m se den live?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Drekkus
#1523814
erpe83 skrev:Beställde en v60 T6 Recharge Core som ny förmånsbil i början av september. Leveranstid preliminärt Q1 2024 så blir en del väntan…

Chansade på Vapour Grey då det ju är standard och jag gillade den på bilderna. Dock är ju tillgängliga bilder datorgenererade så är ju lite svårt att föreställa sig den i verkligheten.

Någon som vet när de första bilarna med färgen kan tänkas levereras så att man kan få se bilder på riktiga bilar eller t.o.m se den live?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tror att du hinner se den live innan din bil låser sig hos fabriken eftersom det är så långt kvar. Jag tycker att den färgen är fin på bilderna så vackert val!
av erpe83
#1523817
Drekkus skrev:
erpe83 skrev:Beställde en v60 T6 Recharge Core som ny förmånsbil i början av september. Leveranstid preliminärt Q1 2024 så blir en del väntan…

Chansade på Vapour Grey då det ju är standard och jag gillade den på bilderna. Dock är ju tillgängliga bilder datorgenererade så är ju lite svårt att föreställa sig den i verkligheten.

Någon som vet när de första bilarna med färgen kan tänkas levereras så att man kan få se bilder på riktiga bilar eller t.o.m se den live?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tror att du hinner se den live innan din bil låser sig hos fabriken eftersom det är så långt kvar. Jag tycker att den färgen är fin på bilderna så vackert val!
Låter bra, då finns förhoppningsvis chansen att ändra sig om den (mot förmodan) skulle se alltför anskrämlig utBild.

Lär dröja innan bilen produktionsplaneras, hoppas Q1 (gärna tidigt) håller eller förbättras. Nuvarande bil går ut augusti 2023 så jag trodde jag var ute i god tid när jag beställde...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av TurboDanneV70
#1523992
Snaaaart har jag nog min pärla. Står nu att den är på väg till volvohandlaren. Tillverkas dessa T6 Recharge i Göteborg eller är det Gent som gäller? Nån som vet. :)
av Drekkus
#1524008
TurboDanneV70 skrev:Snaaaart har jag nog min pärla. Står nu att den är på väg till volvohandlaren. Tillverkas dessa T6 Recharge i Göteborg eller är det Gent som gäller? Nån som vet. :)
Jag vet att min som hämtades i november var från Torslanda. Men jag är ganska säker på att det är 40-serien som tillverkas i Gent just nu. Så borde vara Göteborg.
av V60CC
#1524714
erpe83 skrev: mån 19 dec 2022, 20:12 Beställde en v60 T6 Recharge Core som ny förmånsbil i början av september. Leveranstid preliminärt Q1 2024 så blir en del väntan…

Chansade på Vapour Grey då det ju är standard och jag gillade den på bilderna. Dock är ju tillgängliga bilder datorgenererade så är ju lite svårt att föreställa sig den i verkligheten.

Någon som vet när de första bilarna med färgen kan tänkas levereras så att man kan få se bilder på riktiga bilar eller t.o.m se den live?


Vapour Grey lanseras Som MY24 runt v20-22 någonting



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Puggento
#1525162
Drekkus skrev: tis 06 dec 2022, 00:16 Är det någon som fått sin MY23 som från tidigare modellår känner att Pilot Assist är lite sämre? Den stöter mellan filmarkeringarna ganska mycket känner jag till skillnad från min V60 MY20 som håller bilen jämnt mellan filmarkeringarna. Kurvor klarar den inte heller av lika bra.
Ja jag upplever också att pilot assist är sämre nu med Google än Sensus. Mer nervös och inte lika kalibrerad. Hade en V60 CC my 2020 innan och kör nu en V60 T6 Core my 2023. Finns en hel del från Sensus som jag saknar. I övrigt är det ett mycket potent bil.
av TurboDanneV70
#1527258
Halloj

Ni som har era bilar i närheten att hämta eller hämtat ut era under 2023, har ni haft problem med styrenheten till dragkroken? Hämtade ut min i mellandagar men det saknades styrenhet till dragkroken och försäljaren sa att dessa är på väg men du kan ta bilen så slipper du vänta på den. Men nu har det gått 3v och dessa är fortfarande på väg.
Brist på dessa enligt honom. Men börjar tveka lite att det är nåt annat som klämmer.

Hur har ni upplevt det?
av Lockis
#1527288
Hämtade min slutet på november. Körde släp första gången i helgen. Inga problem.
av mattiasv60
#1527346
TurboDanneV70 skrev:Halloj

Ni som har era bilar i närheten att hämta eller hämtat ut era under 2023, har ni haft problem med styrenheten till dragkroken?
Jag köpte en lätt beg. V60 innan jul där jag bad Volvohandlaren eftermontera drag. Då nämnde säljaren att det ev var bekymmer med dessa styrenheter och att det kunde ta tid - men på 4 dagar var bilen klar inkl draget. :-)
/M
  • 1
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 313

Fick detta svar idag på mail. När det […]

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]