Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Patjo
#1323253
motorhuven skrev:Äntligen är min v60 cc byggd :-)
Leverans v 28 istället för 29. Det är en 2019 från Torslanda enligt minvolvo, har någon av er hunnit få en 2020?
Sitter och väntar på att min också ska bli byggd. Står orderlagd och 3 veckor till leverans (vecka 29).
När beställde du? Min blir en 2020 enl. sidan. :-D
av Freddy100
#1323254
Robertnr skrev: tis 25 jun 2019, 09:00 Har just varit hos ÅF och det mest perversa är att andra bilar i hallen ser likadana ut :-( Säljaren garanterade att min bil inte blivit omlackad på firman utan ser ut som när den kom från Torslanda. Har väldigt små förhoppningar om att det blir åtgärdat. Det är nog bara att acceptera att det inte är premiumbilar trots priset. Eller om det är färgen Birch Light som lider av det, har ingen aning. Någon annan som granskat detaljer vid bakre stötfångaren och lider av samma problem? Kommer dock ligga på om den gula lilla fläcken.
Jag skulle aldrig acceptera det på en ny bil. Hur vet man hur det kommer att se ut om 2-3år eller senare? :-/
av UnleashFusion
#1323328
Freddy100 skrev: tis 25 jun 2019, 12:25
Robertnr skrev: tis 25 jun 2019, 09:00 Har just varit hos ÅF och det mest perversa är att andra bilar i hallen ser likadana ut :-( Säljaren garanterade att min bil inte blivit omlackad på firman utan ser ut som när den kom från Torslanda. Har väldigt små förhoppningar om att det blir åtgärdat. Det är nog bara att acceptera att det inte är premiumbilar trots priset. Eller om det är färgen Birch Light som lider av det, har ingen aning. Någon annan som granskat detaljer vid bakre stötfångaren och lider av samma problem? Kommer dock ligga på om den gula lilla fläcken.
Jag skulle aldrig acceptera det på en ny bil. Hur vet man hur det kommer att se ut om 2-3år eller senare? :-/
Jag håller med, Jag gick och kollade hos min närmaste ÅF, han både V60 samt en V60CC med birch light-metallic. Jag kunde inte se gula fläck(arna) vid bakre-stötfångaren. Att säljaren säger att hos sin ÅF har sådant fläckar är ju skandal från fabrik.
av Freddy100
#1323338
Det skulle inte vara problem att de skickar en ny målad stödfångare från Torslanda. Jag skulle dock inte göra ngt på DIMTEC innan Volvo godkänt och fixat deras slarv. Hoppas det löser sig för dig.
av motorhuven
#1323346
Patjo skrev: tis 25 jun 2019, 12:23
motorhuven skrev:Äntligen är min v60 cc byggd :-)
Leverans v 28 istället för 29. Det är en 2019 från Torslanda enligt minvolvo, har någon av er hunnit få en 2020?
Sitter och väntar på att min också ska bli byggd. Står orderlagd och 3 veckor till leverans (vecka 29).
När beställde du? Min blir en 2020 enl. sidan. :-D
Jag beställde första veckan i mars.
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 313

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]