Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1440939
Lockis skrev: fre 09 apr 2021, 19:53 Nu blev jag fan lite förvirrad. När man får status: ”påväg till Volvohandlare” bör inte bilen vara lastad och rulla mot ÅF inom kort?
Jahapp. En snabb visit idag till handlaren för att bestämma toningen. Då stod bilen tydligen på deras gård. Det är märkligt då bilen inte skulle dyka upp förens på fredag enligt ÅF förra veckan 😂
Nåja, på måndag är det tydligen dags. 3 månader med hyrbil är över :party: och mitt liv som låtsas miljöpartist inleds 😁
av Lockis
#1440953
Japp. Men tyvärr inte i denna sektionen denna gång. Ni får se den i v90 sektionen 😬
av dedor
#1441121
Fattiglapp skrev:De hänvisar till komponentbrist som orsak till att det blev en 22 i stället. Kanske därför de tog bort tillvalet också? Eller så blev det inte bra, det var ju nytt tillval till laddhybriden... vet inte om det finns kvar för diesel/bensin?
Det står v22 för leverans fortfarande, och enligt säljaren skall det åtminstone vara juni. Det kostar mig om det blir juli, då hade jag hellre behållt min gamla diesel som MP verkar föredra :bored:
När beställde du din bil? Jag beställde min för över tre månader sedan, men har fortfarande inte fått något besked om leveransdatum! :bored:
av Fattiglapp
#1441124
Det låter konstigt, borde du kolla upp.
Jag beställde i månadsskiftet januari-februari, men sedan höll säljaren på beställningen ett par veckor eftersom jag ville ha leverans så sent som möjligt men före halvårsskiftet. Så tror Volvo fick beställningen i mitten av februari.
Notera dock att jag inte heller har leveransdatum i den bemärkelsen, det är en ca-vecka enligt ”din Volvo”
av dedor
#1441182
Fattiglapp skrev:Det låter konstigt, borde du kolla upp.
Jag beställde i månadsskiftet januari-februari, men sedan höll säljaren på beställningen ett par veckor eftersom jag ville ha leverans så sent som möjligt men före halvårsskiftet. Så tror Volvo fick beställningen i mitten av februari.
Notera dock att jag inte heller har leveransdatum i den bemärkelsen, det är en ca-vecka enligt ”din Volvo”
Lade beställningen 14 feb. Ligger i någon pool säger ÅF.
av Molind
#1441229
Fabriken har inte öppnat ännu för MY22. Den planeras för att öpnna igen om ett par veckor. Plus att det där med halvledarna som ställer till det också.
av AlexShipilin
#1441231
Hej forum!

Woohoo! Jag har beställt min första privatbil den nya Volvo V60 CC förra veckan. Det står MY 22 också och ingen leverans tid. Men säljaren säger att det ska vara färdigt i början augusti.
av Fattiglapp
#1441263
@dedor: då var det inte över tre månader sedan, snarare exakt två. Låter som ett konstigt svar du fått från handlaren. Något som är väldigt special med din beställning? Kan du inte se den på ”min volvo”? Antar att du inte fått data från säljaren så du kan titta där?
av dedor
#1441272
Fattiglapp skrev:@dedor: då var det inte över tre månader sedan, snarare exakt två. Låter som ett konstigt svar du fått från handlaren. Något som är väldigt special med din beställning? Kan du inte se den på ”min volvo”? Antar att du inte fått data från säljaren så du kan titta där?
Ja du har rätt! Lite trött i skallen :-D
En v60 inscription t6. Nej det går inte att få upp den i min Volvo
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 312
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]