Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
#1239011
Var faktiskt och fick en offert igår så får väl dela med mig antar jag. Förmånsbil med avtal på 12 %. Egentligen är det bara 10 % på utrustning men vi kan få 12 % där med om vi har tur och i det här fallet var det för att skohorna ner priset till rätt basbelopp.

Notering: Med ett ramavtal så kvittar det om modellen knappt kommit ut på marknaden som denna eller om det är en som funnits i många år. Procentsatsen skiljer inte, det är erbjudanden, paket, business edition m.m. som skiljer ny från gammal. Det kan vara värt att veta om för de som frågar på pris privat och får dålig procent på nyutkomna modeller.

Som jämförelse så har vi nyligen beställt en rätt mafffig V90 XC och det lär vara rejält tryck på den modellen fortfarande men den hade erbjudande om 50 % rabatt på automatlåda och minst lika mkt rabatt på OnCall t.ex.

Spec V60 D4 momentum
Bild
av yoan
#1239034
Ungefär samma, fick 10% + mattor + några lappar extra rabatt.
av yoan
#1239055
AndreasThn skrev:
yoan skrev:Ungefär samma, fick 10% + mattor + några lappar extra rabatt.
10% på allt?
Allt utan Klimat/Teknikpaket
#1239320
Den första ÅF som gett mig offert gav mig cirka 6-6.3ish% från den slutgiltiga summan, vilket var ett besvikelse.. väntar på dom resterande 4-6 ÅF som ska skicka offert.
#1239873
AndreasThn skrev:Fick en ny offert från samma handlare i fredags eftermiddag, lite bättre den här gången :)
Men avvaktar nog ett tag till.
såg ju helt klart bättre än din förra offert, fast kan man få 9-10% rabatt på tex. dessa paket och dylikt som privatköpare? då jag misstänker att era med 11-12% är mer tjänstebil-offert
#1239990
UnleashFusion skrev:
AndreasThn skrev:Fick en ny offert från samma handlare i fredags eftermiddag, lite bättre den här gången :)
Men avvaktar nog ett tag till.
såg ju helt klart bättre än din förra offert, fast kan man få 9-10% rabatt på tex. dessa paket och dylikt som privatköpare? då jag misstänker att era med 11-12% är mer tjänstebil-offert
Ja 11%-offerten är basserat på att det är förmånsbil.
V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Okej tack ska undersöka detta vidare