Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1241717
Elektrikern84 skrev:Just nu går det som tåget men man undrar ju vad som kommer hända med Torslandaverken den dagen nästa Kris kommer. För då finns det Fabriker att flytta Produktionen till som är billigare. Det fanns inte på Fords tid (nåväl man kunde ha tillverkat Volvobilar i Fords andra fabriker). Nu kan man bara rätt och slätt flytta till Kina och ändå kalla allt Svenskt. Designed in Made in. Som alla andra produkter. Så länge jag köper en Volvo ska den vara ihopsatt i Glenn City annars får det rättnoch slätt vara.
"Närodlat" är bra och vettIgt, dock har det ingen betydelse i övrigt. Dvs kvalitet på ihopsättning osv.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1243402
betterlead skrev:
Elektrikern84 skrev:Just nu går det som tåget men man undrar ju vad som kommer hända med Torslandaverken den dagen nästa Kris kommer. För då finns det Fabriker att flytta Produktionen till som är billigare. Det fanns inte på Fords tid (nåväl man kunde ha tillverkat Volvobilar i Fords andra fabriker). Nu kan man bara rätt och slätt flytta till Kina och ändå kalla allt Svenskt. Designed in Made in. Som alla andra produkter. Så länge jag köper en Volvo ska den vara ihopsatt i Glenn City annars får det rättnoch slätt vara.
"Närodlat" är bra och vettIgt, dock har det ingen betydelse i övrigt. Dvs kvalitet på ihopsättning osv.
har du något belägg för det? Källa, t ex?
Användarvisningsbild
av betterlead
#1243443
Jag köper också mycket hellre något nära där jag bor.

Vad är det du vill jag ska belägga?
av Hobson
#1256314
Hämtade min XC60 T8 igår och den är tillverkad i Kina. Bor i San Diego, Kalifornien. Det verkar som alla XC60 här är tillverkade i Kina. Bygg kvaliten är bättre på dom Kina byggda än dom svenska om man googlar på det. Det gör ont att höra det som Svensk. Men det visar sig väl med tiden. Köpte med 10år garanti.

Per
Användarvisningsbild
av Derank
#1256316
Det förvånar mig inte att det är bätter kvalite på de Kina byggda bilarna. Menar du att man kan köpa till 10års gar ? vad kostar det?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1256320
Lägger man till dubbel garanti då? Volvo har väl nån 5-års garanti i staterna
av Hobson
#1256343
Det kostade $3455. Och det var 4års garanti i köptet. Även dom 3 första servicarna ingår i köpet utan at köpa extra garanti
av Elektrikern84
#1263544
XC60 avsedda för USA ska nu tillverkas i Göteborg pga de fördyrade Tullarna på bilar från Kina. XC60 avsedda för Europeiska marknaden ska fortsättningsvis komma från Kina. Sjukt ändå, du bor på Hisingen och beställer en XC60 så kommer deb från Kina trots att det rullar 60000 st likadana från fabriken utanför fönstret :ninja:
S60 tillverkas enbart i USA och hela XC90 produktionen kommer hamna där efter nästa facelift. Intressant blir att se om man Våga skriva Made in USA i B-stolpen vilket man inte gör med Kina bilarna.

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]