Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
#1238272
Ilduce77 skrev:Undrar hur de motiverar en höjning med 10.000 på ett bräde för B&W...
Har frågat säljaren på Volvo det, har inte fått något svar. Min teori är att det är exakt samma system men de vill göra det ännu mer "premium" så att det inte prismässigt hamnar för nära HK systemet.
av Linqid
#1238274
Jspeed skrev:Körde XC40 med största ljudet (HK) en kväll denna veckan...
Vet inte hur det är med XC40 vs. XC60 men i t ex BMW så är H/K-systemet i en 1-serie och i en 3-serie helt olika. Det är mycket bättre i 3-serien.

Likaså borde H/K upplevas olika i XC40 och XC60, även om systemen är identiska i övrigt (?), eftersom högtalarna är placerade väldigt annorlunda. XC40 har ju t ex inte ens några högtalare i dörrsidorna.

Kort och gott, jag tror inte att man ska döma ut H/K i XC60 efter att bara ha provat det i XC40 (jag har inte själv provlyssnat).
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1238324
fragge skrev:
Ilduce77 skrev:Undrar hur de motiverar en höjning med 10.000 på ett bräde för B&W...
Har frågat säljaren på Volvo det, har inte fått något svar. Min teori är att det är exakt samma system men de vill göra det ännu mer "premium" så att det inte prismässigt hamnar för nära HK systemet.
Jag tycker det känns tillräckligt premium med en prisskillnad på 20.000 kr.. :)

Frågan är om man inte känner sig mer lurad än premium när man plötsligt får betala 40.000 kr för något som två månader innan kostade 30.000..
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1238363
40000 är ju inga pengar i hifi-sammanhang :-)

Sen är en bil knappast rätt ställe för riktig hifi. Men sjukt mycket mer värt än att lägga motsvarande summor på kameror eller stora fälgar.. I mina ögon och öron iaf :-)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1238385
SBergdahl skrev:40000 är ju inga pengar i hifi-sammanhang :-)

Sen är en bil knappast rätt ställe för riktig hifi. Men sjukt mycket mer värt än att lägga motsvarande summor på kameror eller stora fälgar.. I mina ögon och öron iaf :-)
Men om man vill ha både stora fälgar, kameror och ruskigt bra ljud...

Jag tillhör de som aldrig växer upp vad det gäller att större fälgar gör bilen snyggare. Tonade rutor är också ett måste och ny teknik som kameror här och där är också fräckt. Detta vill jag kombinera med väldigt bra ljud och där är jag också kräsen.

Det är bara att inse att den optimala bilen blir dyr.. :D

Vill man njuta inne i bilen eller utanför bilen? Svaret är enkelt... Egentligen..... ;)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1238425
Mindre fälgar ger mer njutning inne i bilen och bättre förutsättningar för stereon ;-)

Jag skulle iofs aldrig köpa en ny bil. Tekniska leksaker är gamla och ute när jag köper en bil. Men en bra stereo är fortfarande en bra stereo efter tio år.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1238504
SBergdahl skrev:Mindre fälgar ger mer njutning inne i bilen och bättre förutsättningar för stereon ;-)

Jag skulle iofs aldrig köpa en ny bil. Tekniska leksaker är gamla och ute när jag köper en bil. Men en bra stereo är fortfarande en bra stereo efter tio år.
Ja, så är det faktiskt.. :)
av fragge
#1238738
Fick bekräftat av Volvo idag att det är samma B&W system i MY19 XC60 som tidigare, prishöjningen är enbart för att göra det mer premium och få en större skillnad i pris mot det nya HK systemet.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1239077
Mer premium... Säkert.. Inte alls för att tjäna mer pengar.. :) varför höjer de inte till 50.000 då? Då är det ju plötsligt ruskigt mycket premium..

Är 20.000 i skillnad inte tillräckligt mot Harman Kardon?

Hej jag upptäckte att det läcker in vatt[…]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]