Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1254218
fjohan82 skrev:
Derank skrev:Vad är påslaget från hk till b&w?

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
HK kostar 11900:- och B&W 39900:- så det blir 28000:-.
Mycket pengar.
Hur många lägger 40000:- på en hemmaanläggning? Väldigt många köper en bluetooth högtalare och är nöjda med det.
För 40000:- kan man plocka ihop en hyfsad hemmaanläggning. Själv har jag en 7.1 hembioanläggning med B&W högtalare som front och center, Bose till surround och Audio pro som sub. En 10 år gammal Harman Kardon förstärkare som nu ska bytas ut.
Sedan har jag ett stereorum för musiklyssning, B&W högtalare och en Yamaha förstärkare. Betydligt mer pengar än vad "tanten" tycker vi borde lägga på ljud. :-) Jag lyssnar väldigt mycket på musik och vill ha bra ljud. Men 40000:- extra tycker inte JAG det är värt. Ganska säker på att jag tagit Harman Kardon. Lyssnade på det i en XC60 i helgen, och det lät tillräckligt bra för mig. Sån tur är får var och en göra som det passar en själv och plånbok.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1254220
Jag lyssnar på musik när jag jobbar (med någon form av hörlurar) och när jag åker bil, dock väldigt sällan hemma. Så känns som om man utnyttjar de i bilen oftare än de hemma, eller är det bara jag? Sen känns det som om man får mer för pengarna på hemmagrejer, eller krävs det mer för att det skall låta bra i en bil?

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1254221
För mig räcker det med vetskapen att det finns någon bättre att få, jag skulle ångra mig så länge jag ägde bilen om jag inte tog det. jag la 9k på en pioneer Kex M 900 huvudenhet till bilen på 90talet, Då var anläggningen oftast dyrare än bilen,
av J0E
#1254375
Jspeed skrev:Körde XC40 med största ljudet (HK) en kväll denna veckan. Det tog mig över en timme att verkligen tro på att HK-ljudet inte var bättre än så. Trimmade alla inställningar en bra stund för att utesluta att det var felinställt. Jag jämför närmast med standardsystemet med subwoofer i XC60 vilket har otroligt mycket bättre kapacitet. Det ger djup bas och kan spela högt och klart utan missljud, saknar kanske lite ljud från mitten av bilen. Men HK-systemet i XC40 låter burkigt och på högsta volym gav det inte mer ljud än vid halv stapel på XC60:n. Tycker det verkar som mycket ljudtoner processeras bort. XC40:n har ju bashögtalarna flyttade till bakom instrumentpanelen vilket kanske inte var så lyckat men om HK i XC60 liknar XC40:ns är det inte värt ett öre..
Nu handlar ju tråden iofs om HK i XC60, vilket jag inte lyssnat på. Men jag förvånas ändå av alla som klankar ner så pass på HK i XC40? Det största "problemet" med ljudet i xc40in är att "trycket" försvinner vid tillfällen då motorn stängs av så att ha auto on/off är ingen hit. Och för att få till ljudbilden krävs att man flyttar "punkten" riktigt långt fram i mitten, dit man vill att det ska upplevas att sångaren står. Standard så är den mitt emellan framstolarna, nästan bakom föraren och Då, då låter det verkligen, verkligen sunkigt och burkigt. Kanske det som behövs för att aktivera "handskfacksbasen" ordentligt?
Och Ja, visst hade systemet gärna fått kunna spela nån/några dB högre men tycker inte systemet distar trots max volym. Vilket iaf jag upplever som tillräckligt högt för att man inte ska kunna ha några normala konversationer i bilen då.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1254467
Jag hoppas verkligen de lyckats bättre med H/K i nya XC60 än i V70 MY16 för där är ljudet en katastrof. Det "brötar", skramlar, låter pappigt. Jag har bytt ut tre högtalare och klätt om insidan av dörrarna vid fyra olika tillfällen. Fortfarande skrammel.
av tunnis
#1254603
Fast XC60 T8 har väll fortfarande en sub och då borde skillnaden mot HK vara mindre?
av Linqid
#1255967
Körde nya V60 idag med H/K. Spelade via Spotify över BT och blev positivt överraskad, bra valuta för pengarna!

Utseendemässigt ger det inte samma flärd interiört som med B&W, men klart bättre än standard och helt klart snyggt.
av Linqid
#1255994
Ilduce77 skrev:Hur skiljer sig utseendet mellan standard och HK? 😀
Lite "glansigare" finish, annorlunda högtalargaller (eller vad det nu kallas) och diverse H/K-loggor.
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]