Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jolerius01
#1256223
Jag provkörde en häromdagen som hade HK. Har själv beställt en t8a med just HK ljud i.

Det är bra ljud absolut. Men jag tycker att jag upplever den bilen som lägre ljudvolym än va jag kan få till idag med min Ford s-max från 2016, där vi oxå köpte till bättre ljud än standard.

Är det någon annan som upplever volymen som låg eller har jag bara "fel" referenser att jämföra med?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1256226
Men nej...inte i dom här bilarna också.
V70 och s40 av senaste generationen var helt hopplösa, knappt så det blev volym ens med Premium sound. Vad är det för fel på dom på volvo? Tror dom alla åker runt och lyssnar på melodikrysset och ljudböcker?

För övrigt tycker jag dynaudio är rätt ”oskönt” ljud, slapp jäkla bas och ingen krisp i ljudet alls. Men visst, det var gamla bilarna, vi går väl hoppas att man inte tagit med sej det till nya.
Användarvisningsbild
av Derank
#1256604
Jopp. Likadant i dessa ochså. Har lyssnat på hk i xc40 och xc60, xc40 låter riktigt illa. Xc60 bättre men inget tryck i ljudet.
av N1klas
#1256615
Plockade ut min XC60 med HK ljud förra veckan och jag måste säga att jag är positivt överraskad! Har inte testat jättemycket men när man kör Spotify så tycker jag set låter grymt bra. Klart och bra tryck i basen. Har tidigare haft XC90 med B&W som lånebil och det är klart att ljuden går inte att jämföra med den men som sagt HK låter riktigt bra i min XC60.
av Nystrom7
#1257307
Är HK bättre i xc60 än v60? Provade en v60 idag med HK och jag blev förvånad över hur dåligt ljud det var i den jämfört med min v90 med sub. Det är ingen sub med i HK va?
Nej det var en riktig besvikelse tyvärr.
Användarvisningsbild
av Derank
#1257335
Så har det varit hittills iaf. Nya v60 har jag inte hört. Gamla v60 och hk lät piss iaf.

Sub var tillval till hk på xc60 2016. Om det är standard med sub idag på nya v60/90 vet jag ej
av Dannefhc
#1257422
Nåt som alla borde tänka på när de testar de olika ljudsystemen är att se till att inställningarna för streaming är på nivå ”hög” eller ”extrem” detta gäller ju självklart enbart om man kör via mobilen eller internetradio. Enorm skillnad jämfört med normal. På extrem får man såklart bästa ljud men drar vansinnigt mycket data. Hög räcker enligt mig. Tex BW systemet i xc60 på normal så spelas inte ljudet på alla kanaler eftersom systemet är ”för bra” därav blir också vissa vanlig fm kanaler rätt dåligt ljud på.
av Nystrom7
#1257432
Nu jämförde jag ju med min v90 med sub och det är väldigt mycket bättre ljud i den än v60 med HK. Jag provade även att justera i v60:in men tycker inte det blev i princip nån bas, det kändes som det spelade i framdörrarna bara. Testade även balansen. Sen var ljudnivån även låg när jag jämförde med v90:in.

Folk får göra som dom vill men i min värld så är HK inte värt pengarna.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1258259
Någon som vet vad som faktiskt är uppdaterat i HK vs. High Performance XC60? Är det "bara" högtalarelementen som är annorlunda, eller är det även förstärkare och mjukvara som är helt omgjort? Tänker mest om man kommer över några HK-element och slänger in dessa i en High Performance-anläggning, om det blir pannkaka av allt, eller om det faktiskt blir bättre?
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]