Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perlun
#1241735
Luftfjädringen säljs ju i combo med det Monroe-dämparna som kan ställas i tre olika lägen. Jag har haft det 2 senaste XC60 och vill inte vara utan. Köper ny XC60 nästa år och trodde att luftfjädringen skulle göra det "ännu bättre". Är det verkligen inte så? Man ser ju andra märken med luftfjädring och de har verkligen ett annat beteende över ojämnheter i vägen, de verkar flyta fram mer. (Standardfjädringen i XC60 före MY18 var ju hemskt stötig, då måste väl ändra luftfjädringen vara ett oerhört lyft om man inte gillar att sitta med njurbälte över vägbulorna?)
av mf135
#1241789
Funderar på en xc60 och fick provköra idag. Den kändes rätt vinglig vid undanmanöver och när kom tillbaka berättade försäljaren att det var luftfjädring o en R-design. Det var visserligen vinterdäck men min gamla xc70 sport känns klar stabilare vid samma manöver. Är luftfjädring inget att betala för? Kanske vanligt sportchassie är stabilare. Man kör ju till 98% på vanlig väg. Luftfjädring bara om man har skogsväg till huset?
av fragge
#1241808
Enda sättet är att få prova två bilar efter varandra, en med och en utan, för att kunna avgöra vad man själv tycker. Jag föredrog den vanliga fjädringen då den kändes lite mer följsam i småguppen, luftfjädringen kändes lite mer stötig för mig. Att bilen går att höja och sänka var mindre viktigt för mig.
av Hedin88
#1245678
Köp en annan bil.
Kör själv xc90 D5 inscription med allt utom massage stolar. Och fy fan vilket skrot ska sälja den så fort jag får ut den från verkstaden. Varit problem hela tiden kannske inte så stora saker men nått hela tiden. Och det är inte ok på en bil för 800k... Alltifrån vindrutetorkare, spolarvätska, elektronik, och nu missljud i luftfjädring så åker på att byta den 27tusen går det lös på och inte en enda krona i goodwill från Volvo. Och överlag dåligt fått lägga ut 5000 på övriga saker som givare till spolarvätska mm som Volvo inte tagit.

Så jag kommer aldrig att köpa en Volvo igen tyvärr. Den har bra utseende och säker samt massa fina funktioner men det är fan bara skräp. Köp nått tyskt istället 100k dyrare men värt varenda krona.
Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger p&ari[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser det […]

Det var i något högre hastigheter ljud[…]

Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]