Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XCbaggen
#1392892
Hallo,
Tenker denne tråden sikkert kan ses i sammenheng med denne:

viewtopic.php?f=86&t=143091

For vår del synes jeg ikke dette er et stort problem, men samtidlig er det heller ikke verdigt til en så dyr bil...
I våres da jeg tok den første store vårpussen - så var det et ekstremt tjokt lag med skitt på innersidene av dørene. Mye avfetting og spyling/børsting måtte til. Jord/støv/damm/fuktig masse.
Nå i sommer er det ikke stort og ganske OK, men har gjort det til standard å åpne alle dørene under manuell vask og spyle på innersidene + støv/dammsuge på sidene av baksetene.
Det er jo ikke store jobben, men som nevnt - føles litt merkelig på en bil til nesten 900K !! :bored:

XCBaggen
av Qualia
#1392903
Efter ett samtal med Volvo så är det tyvärr återförsäljare som ska lösa Problmet. Och i nu lägge finns det inga lösningar heller, eftersom det är en design miss från Volvo,men jag hoppas de tar sitt ansvar för sin miss..
Inga vidare PR för bolaget skulle jag säga.
Ska jag vara ärligt så känns det litet så där..
av Lövet
#1392907
Qualia skrev:BildGammal tråd.
Måste lyfta den..
Efter 20mil på motor väg idag, det regnade litet på E4an.
Bifogar bild..
Någon mer som har samma problem med MY20, eller detta som standard??
Det där ser helt normalt ut. Det kommer alltid in vatten i springan, det finns ju flera gummilister "på vägen" så att säga. Så där ser det ut på min också (annan bil förstås) men det kommer inte in ett gruskorn i bilen ändå.
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1393030
Primus skrev:Någon som försökt behandla dörrkanterna med något för att öka motståndskraften mot rost? Jag har beställt en XC60 men har lite svårt att se detta som ett jätteproblem. Men om listen inte håller tätt är det faktiskt lite B över det. Att dörrkanten blir smutsig känns som något acceptabelt. Men vill man undvika rost kanske man kan behandla dörren på något sätt? Allt ifrån "fulfixka" med någon form av fett till extra lackskydd.
Selv om løsningen ikke er veldig elegant, er jeg ikke urolig. Kjørte i 4-5 år med en Audi Q5 med identisk løsning. Ingen problemer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1393037
det rostar inte för att det kommer skit innanför dörren, det kommer lika mycket smuts på ungefär samma ställe på gamla xc60, kan ta en bild från min nästa gång. och den har då inte rostat än efter snart 8kmil, och jag far inet och torkar bort nå smuts där speciellt ofta nauellt, jag öppnar dörrarna ett steg och spolar med högtryckstvätten, då försvinner det mesta
av Qualia
#1393103
Bara leva med det, får väl ha med en mikrofiberduk och torka av när det är dåligt väder..
Kanske får titta på 3.e lösning från aliexpress,finns ju köpa
Söker man "volvo rear wheel fender"
Frågan är ju om det hjälper.
F
av Sooqa
#1398309
När vi behövde lasttransporter tog de oss en bil som var helt täckt av lera. I slutändan vägrade jag att betala för det. Jag började leta efter andra rederier i Stockholm https://www.xn--flyttstdningistockholm-64b.nu/ . Jag vände mig till företaget för att flytta kylskåpet från affären till mitt hem. Föraren anlände 30 minuter senare. Jag anlitade inte flyttfirmor, som jag hade ordnat med mina bröder för att hjälpa till att ladda kylskåpet. Även om företagets tjänst för att beställa movers är ganska billigt. Kylskåpet levererades säkert och ljud.
Senast redigerad av 3 Sooqa, redigerad totalt 0 gång.
av Qualia
#1398943
Nu när det regnar ute så ser det inte så fint ut.
Köpte en flaska "Meguiars Ultimate Waterless Wash" spray och torka, funkar fint.
Har beställt ett set "volvo rear wheel fender" från aliexpress, det tar tid innan den kommer fram, tull moms..
Återkommer om det hjälper..
av Primus
#1398951
Derank skrev: mån 27 jul 2020, 23:14 det rostar inte för att det kommer skit innanför dörren, det kommer lika mycket smuts på ungefär samma ställe på gamla xc60, kan ta en bild från min nästa gång. och den har då inte rostat än efter snart 8kmil, och jag far inet och torkar bort nå smuts där speciellt ofta nauellt, jag öppnar dörrarna ett steg och spolar med högtryckstvätten, då försvinner det mesta
Du får inte in en massa vatten när du spolar högtryck och dörren öppen ett steg?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]

Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]

Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]