Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kantarell
#1339204
Det mest irriterande för min del är finsanden som lägger sig inne i bilen i de små groparna på varje sida om baksätet. Sedan jag fick Volvos "lösning på problemet" monterad så har ingen som helst skillnad märkts, möjligtvis åt det sämre hållet. Risken är väl att Volvo nu lutar sig tillbaka efter att ha fixat problemet.
av Rullarsving
#1339210
kantarell skrev:Det mest irriterande för min del är finsanden som lägger sig inne i bilen i de små groparna på varje sida om baksätet. Sedan jag fick Volvos "lösning på problemet" monterad så har ingen som helst skillnad märkts, möjligtvis åt det sämre hållet. Risken är väl att Volvo nu lutar sig tillbaka efter att ha fixat problemet.
Undra varför bara vissa råkat ut för det. Olika sorters tätningslist?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

av lafi
#1339218
kantarell skrev: fre 27 sep 2019, 06:15 Det mest irriterande för min del är finsanden som lägger sig inne i bilen i de små groparna på varje sida om baksätet. Sedan jag fick Volvos "lösning på problemet" monterad så har ingen som helst skillnad märkts, möjligtvis åt det sämre hållet. Risken är väl att Volvo nu lutar sig tillbaka efter att ha fixat problemet.
Jag upplever samma sak, dvs det blev ingen skillnad. Min PST vill att jag tar bilder på sanden så att han lan rapportera in det. Tror också att Volvo inte kommer att jobba ihjäl sig på detta tyvärr.
av kantarell
#1339261
Jag är inte så säker på att bara vissa har råkat ut för detta. För att irritera sig på den inträngande finsanden så måste man ha en något sånär hög standard på städningen i allmänhet. Om man inte städar bilen så ofta så kommer den smuts som dras in av skor, hundar, ungar mm att överskugga det som läker in/sugs in vid bakdörrarna. Då kan man undra om det har någon betydelse att det kommer in lite extra sand vid bakdörrarna. Jag förstår att detta är ett välfärdsproblem som man utan vidare kan leva med men jag tycker ändå att jag kan ha överseende med den smuts jag själv drar in beroende på hur jag väljer att använda bilen men inte med det som förorsakas av en konstruktionsmiss från Volvo.
av Qualia
#1392808
BildGammal tråd.
Måste lyfta den..
Efter 20mil på motor väg idag, det regnade litet på E4an.
Bifogar bild..
Någon mer som har samma problem med MY20, eller detta som standard??
Bilagor
IMG_20200726_183332.jpg
IMG_20200726_183332.jpg (328.86 KiB) Visad 719 gånger
Användarvisningsbild
av GustavB
#1392871
Vad är problemet? Bilden säger mig ingenting.
av Primus
#1392875
Någon som försökt behandla dörrkanterna med något för att öka motståndskraften mot rost? Jag har beställt en XC60 men har lite svårt att se detta som ett jätteproblem. Men om listen inte håller tätt är det faktiskt lite B över det. Att dörrkanten blir smutsig känns som något acceptabelt. Men vill man undvika rost kanske man kan behandla dörren på något sätt? Allt ifrån "fulfixka" med någon form av fett till extra lackskydd.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1392879
Skulle säga att det är standard tyvärr, det kommer alltid att vara så och nu när det bara är vatten som tränger in så är det väl ändå okej men vänta tills det blir vinter och saltet sätter sig där mmm, det blir mumsigt att avfetta och torka bort :) Lite sarkasm i det alltså, det är inte premium någonstans.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

av Qualia
#1392887
På vinter blir det nog mycket värre med slask..
Trodde de hade återgärat det på MY20.
Är ändå en känd problem som volvo har..

Någon som har fått detta monterad av Volvo?
volvo art 32288517?
Ni som har fått den monterat hur är det efter och innan..

Annars får ju vanliga stänk skydd åka på om det hjälper
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]