Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1234599
robbanberg skrev:Förstår inte riktigt problemet. Hur ser det ut på sidan mot kupén? Blir man smutsig vid insteg i baksätet? För det är väl ändå där man inte vill ha smuts...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja! Nu var det som sagt inte mycket skit efter den senaste tvätten, men efter en veckas konstant regnade under den svenska högsommaren vågar jag inte tänka på hur mycket skit som kommer samlas där. Men men, det positiva är ju att man får tvätta oftare BildBild

/ Tapatalked
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1234669
Med tanke på att bakdörrarna ser likadana ut på V90 borde problemet även uppstå där. Någon som vet?

/ Tapatalked
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1234692
Första känslan är att det inte riktigt är premium när det blir sådär... :( Hoppas på en fix, kommer tvätta ihjäl mig annars!!!
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1234694
S80-04 skrev:Samma lösning på Ford Edge och Audi Q7. Hur länge håller dörrtätningen slask och sten? Följande bil blir XC40 ellerV60 CC, den härhåller jag inte länge...
Og Q5. Hadde fast vaskerutine på dette. Litt irriterende løsning, men egentlig ingen big deal. Løsningen holdt uten problemer de 4 årene jeg kjørte Audi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av filippb
#1234696
GreenTurtle skrev:Med tanke på att bakdörrarna ser likadana ut på V90 borde problemet även uppstå där. Någon som vet?

/ Tapatalked
Det är nog inte dörren i sig som gör det utan faktum att dörröppningen går ihop med hjulhuset. På V90 finns det en bit kaross som skiljer dem åt

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1234697
Märkligt att man inte uppmärksammat detta under test-fasen av bilen. I norra Norrland borde det ju krupit in en del skit i dörrarna...

/ Tapatalked
av Norbert
#1234742
robbanberg skrev:Hej, jag är nyfiken på hur det ser ut på instegssidan. Kan ni inte ta en bild även på den sidan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Allt annat är helt rent när man öppnar dörren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]