Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jspeed
#1234782
Ja det är ovant att vara tvungen att avlägsna stensörja med annat än högtryckstvätt. Lösningen känns inte optimal i längden som flera skriver. Men det handlar väl om att insteget i baksätet hade blivit nära omöjligt om dörren gjorts kortare (för att även få plats med hela hjulhus). Och dörren hade nog sett oproportionerligt kort ut. Positivt är ju iaf att tröskeln hamnar längre in och inte smutsar ner benen.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1234815
Isch.. Mega opremium. Vem vill öppna en dörr som i princip alltid kommer vara rejält smutsig (även om man tvättar en gång i veckan).
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1234912
III skrev:Obegriplig miss, man behöver inte vara ingenjör för att begripa att det problemet skulle uppstå.
Toy8 hade likadant på Aygo. Funkade inte då heller. Citroën C1 och Peugeot 107 hade inte den lösningen. Och dom tre bilarna tillverkades på samma lina.

Otroligt naiva konstruktörer.
av Stromrider
#1235510
Volvo måste hitta bättre sätt att fixa eller lösa på denna problem .
Bilagor
20180228_094118.jpg
XC60 MY2018
20180228_094118.jpg (821.76 KiB) Visad 1326 gånger
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1235519
Man kan ju undra om de inte uppmärksammade detta under Test-fasen av bilen? Vad testar man annars?
av robbanberg
#1235528
Förstår inte problemet. Del av hjulhuset sitter nu på dörren. Därav smutsen. Är ni lika ledsna över skitiga hjulhus på andra bilar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1235667
robbanberg skrev:Förstår inte problemet. Del av hjulhuset sitter nu på dörren. Därav smutsen. Är ni lika ledsna över skitiga hjulhus på andra bilar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför är dörren en del av hjulhuset isf? Inte speciellt logiskt eller premium...

/ Tapatalked
Användarvisningsbild
av Dex
#1235723
GreenTurtle skrev:
robbanberg skrev:Förstår inte problemet. Del av hjulhuset sitter nu på dörren. Därav smutsen. Är ni lika ledsna över skitiga hjulhus på andra bilar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför är dörren en del av hjulhuset isf? Inte speciellt logiskt eller premium...

/ Tapatalked
Håller med GreenTurtle förstår inte hur lite skit på bakskärmarna är avgörande om bilen är premium eller inte.
Exempelvis Audi och BMW har haft vibrationsproblem med vissa motorer hur mycket premium är det?
Bara att kolla på youtube.
Användarvisningsbild
av Derank
#1235726
det där är nog bara att leva med el byta bil, och vad spelar det för roll, alla bilar blir skitiga i dörrgångarna mer el mindre
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]