Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1398963
Primus skrev: Du får inte in en massa vatten när du spolar högtryck och dörren öppen ett steg?
Det går förvånansvärt bra att göra så när man lärt sig sikta lite, listen stoppar det mesta. Några droppar kommer in förstås men det har bilen inga problem att tåla.
av DavidBlomqvist
#1399377
Lövet skrev:
Primus skrev: Du får inte in en massa vatten när du spolar högtryck och dörren öppen ett steg?
Det går förvånansvärt bra att göra så när man lärt sig sikta lite, listen stoppar det mesta. Några droppar kommer in förstås men det har bilen inga problem att tåla.
Lövet skrev:
Primus skrev: Du får inte in en massa vatten när du spolar högtryck och dörren öppen ett steg?
Det går förvånansvärt bra att göra så när man lärt sig sikta lite, listen stoppar det mesta. Några droppar kommer in förstås men det har bilen inga problem att tåla.
Jag spolar också med högtryck och gör sedan rent med APC och pensel, sedan spolar jag igen.
Som Lövet skriver så är det bara att spola försiktigt och det lilla vatten man får in är ju bara att torka med en microfiberduk :)
av DavidBlomqvist
#1399378
DavidBlomqvist skrev:
Lövet skrev:
Primus skrev: Du får inte in en massa vatten när du spolar högtryck och dörren öppen ett steg?
Det går förvånansvärt bra att göra så när man lärt sig sikta lite, listen stoppar det mesta. Några droppar kommer in förstås men det har bilen inga problem att tåla.
Lövet skrev:
Primus skrev: Du får inte in en massa vatten när du spolar högtryck och dörren öppen ett steg?
Det går förvånansvärt bra att göra så när man lärt sig sikta lite, listen stoppar det mesta. Några droppar kommer in förstås men det har bilen inga problem att tåla.
Jag spolar också med högtryck och gör sedan rent med APC och pensel, sedan spolar jag igen.
Som Lövet skriver så är det bara att spola försiktigt och det lilla vatten man får in är ju bara att torka med en microfiberduk :)
Kolla mellan 8.00-8.47 in i denna videon, det är så jag gör ungefär
Användarvisningsbild
av js1
#1399387
Det ser ju helt sinnesjukt ut :-o
Måste ju stänka in i kupén plus att man trycker in vatten i låsmekanism och gångjärn.
Till dörrar och trösklar använder jag en vanlig tvättsvamp som jag BARA använder på dom ställena. Känns lite skonsammare.
av Lövet
#1399399
js1 skrev:Måste ju stänka in i kupén plus att man trycker in vatten i låsmekanism och gångjärn.
Det kommer in ungefär lika mycket vatten när du öppnar dörren och det regnar. Man står naturligtvis inte och sprutar rakt in i låset.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1399409
lite vatten skadar inte

av Primus
#1399418
Rillee skrev: tis 01 sep 2020, 17:45 lite vatten skadar inte

Man kan ju funderade om det är på riktigt eller om hon är helt rubbad. :-o
av III
#1399424
Primus skrev: tis 01 sep 2020, 18:54
Rillee skrev: tis 01 sep 2020, 17:45 lite vatten skadar inte

Man kan ju funderade om det är på riktigt eller om hon är helt rubbad. :-o
Kanske en bil med motorras och man tänkte göra en lustig video. För ska bilen användas verkar det väl korkat.
Användarvisningsbild
av Derank
#1399457
js1 skrev:Det ser ju helt sinnesjukt ut :-o
Måste ju stänka in i kupén plus att man trycker in vatten i låsmekanism och gångjärn.
Till dörrar och trösklar använder jag en vanlig tvättsvamp som jag BARA använder på dom ställena. Känns lite skonsammare.
Ingen fara att öppna dörrar i första hacket och sedan spola rent, har gjort så i 20år, och du står ju inte och skjuter vatten rakt ni i låset, spola lite lätt med högtrycken, klart.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Uppföljning mjukvara 2024

Med uppkopplade bilar så tror jag dessvä[…]

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]