Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1233407
Läst någonstans om att det samlas väldigt mycket skit i bakdörrarna på nya XC60. Och när jag tvättade min nya XC60 idag så insåg jag att det stämde bra. Mycket skit kryper in nedtill.

Någon som vet om det finns någon lösning på detta? Känner Volvo till "problemet" och kommer med någon fix (vad det nu skulle vara)?

/ Tapatalked
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1233449
Wirke skrev:Var i dörren sätter sig smutsen?
Nederst och längs med springan mot bakhjulet. Känns som att boven i dramat är gummilisten som du skriver.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1233738
Norbert skrev:Ingen som har en bild på detta?
Kan ta en bild nästa gång jag tvättar (förmodligen till helgen ;)) om ingen annan har bild...
Användarvisningsbild
av Dex
#1234000
GreenTurtle skrev:Läst någonstans om att det samlas väldigt mycket skit i bakdörrarna på nya XC60. Och när jag tvättade min nya XC60 idag så insåg jag att det stämde bra. Mycket skit kryper in nedtill.

Någon som vet om det finns någon lösning på detta? Känner Volvo till "problemet" och kommer med någon fix (vad det nu skulle vara)?

/ Tapatalked
Enda fixet som jag kan se är avfettning och shampo.
Tror inte att de ändrar designen på skärmarna detta året.
Undrar om de som har skärmbreddare och 22" fälgar, om det förändrar något med smutsen?
av Kingcool
#1234002
Dex skrev:
GreenTurtle skrev:Läst någonstans om att det samlas väldigt mycket skit i bakdörrarna på nya XC60. Och när jag tvättade min nya XC60 idag så insåg jag att det stämde bra. Mycket skit kryper in nedtill.

Någon som vet om det finns någon lösning på detta? Känner Volvo till "problemet" och kommer med någon fix (vad det nu skulle vara)?

/ Tapatalked
Enda fixet som jag kan se är avfettning och shampo.
Tror inte att de ändrar designen på skärmarna detta året.
Undrar om de som har skärmbreddare och 22" fälgar, om det förändrar något med smutsen?
Tyvärr skitit även med 22" och breddare..
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
#1234521
Tog lite bilder idag...

Någon konstruktör på Volvo måste ju haft en riktig dålig måndag när han konstruerade denna lösning!! Hur kan man ens överväga att ha öppna partier i bakre hjulhuset?

På bilderna ser man delen/området innanför mitt dragna röda streck, som ligger helt fritt inne i hjulhuset. Hur tänkte man? Inte mycket smuts just nu (varit en lugn vecka på vägarna), men det blir en hel del skit när det tex. regnat och snöblask.

Hur lång tid kommer det ta innan hela underdörren kommer att börja rosta sönder?

Någon slags lösning på detta problem måste Volvo hitta på!
Bilagor
IMG_0254.JPG
IMG_0254.JPG (183.35 KiB) Visad 10661 gånger
IMG_0252.JPG
IMG_0252.JPG (177.61 KiB) Visad 10667 gånger
av S80-04
#1234566
Samma lösning på Ford Edge och Audi Q7. Hur länge håller dörrtätningen slask och sten? Följande bil blir XC40 ellerV60 CC, den härhåller jag inte länge...
av robbanberg
#1234580
Förstår inte riktigt problemet. Hur ser det ut på sidan mot kupén? Blir man smutsig vid insteg i baksätet? För det är väl ändå där man inte vill ha smuts...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]