Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OlofTV
#1256643
Samma här... har anklagat min sambo för att hon inte borstat av sig sanden och fick be om ursäkt i helgen. ;)

Hoppas att Volvo kan åtgärda det på något vis.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1256647
Någon som har provat med "hemmafix" för att lindra problemet?
Klart Volvo ska fixa det permanent, allt annat är ju ruttet, men för att "spara" lite på sin bil...?
av Wirke
#1269357
Nej, min servicetekniker frågade nyligen om damm från bakdörren och fick svaret "Åtgärd saknas, ingen tidplan" från Göteborg.

För övrigt undrar jag hur rostbeständig bakdörren kommer att vara när den utgör en del av hjulhuset.
av Rullarsving
#1269410
Wirke skrev:Nej, min servicetekniker frågade nyligen om damm från bakdörren och fick svaret "Åtgärd saknas, ingen tidplan" från Göteborg.

För övrigt undrar jag hur rostbeständig bakdörren kommer att vara när den utgör en del av hjulhuset.
Har du rätt i. Men det borde de tänkt på. En jävla miss annars. Men skönt att ha tjänstebil. Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Rullarsving
#1269546
Wirke skrev:Nej, min servicetekniker frågade nyligen om damm från bakdörren och fick svaret "Åtgärd saknas, ingen tidplan" från Göteborg.

För övrigt undrar jag hur rostbeständig bakdörren kommer att vara när den utgör en del av hjulhuset.
Bara för det har jag tittat på massor av SUVar idag. En klar majoritet har ju bakdörren som en del av bakre hjulhus. Även en Jeep jag såg. Nissan, Mitsubishi, skoda, med flera. Tror inte det är någon större risk. Då skulle det vara ovanligt känns det som.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Asklepios
#1274174
Jag hämtade ut min nya XC60 (årsmodell-18) i Sett förra året. Noterade redan efter tre v att det ansamlades mycket smuts i bakdörrarnas nedre del. Än mer blev det under vintern med allt snöblask.

Upplever detta som en fadäs i konstruktionen och har skriftligen påtalat detta till återförsäljaren samt även skrivit till Volvo Cars.
Har inte fåt någon respons förutom att Volvo Cars har meddelat att de registrera mina synpunkter (Okt-17).

Hoppas hinna byta bil innan skador till följd av vägsalt och annat förstör dörrens nedre del. Tycker dock synd om den som får överta denna konstruktionsmiss!
av Rullarsving
#1276981
Asklepios skrev:Jag hämtade ut min nya XC60 (årsmodell-18) i Sett förra året. Noterade redan efter tre v att det ansamlades mycket smuts i bakdörrarnas nedre del. Än mer blev det under vintern med allt snöblask.

Upplever detta som en fadäs i konstruktionen och har skriftligen påtalat detta till återförsäljaren samt även skrivit till Volvo Cars.
Har inte fåt någon respons förutom att Volvo Cars har meddelat att de registrera mina synpunkter (Okt-17).

Hoppas hinna byta bil innan skador till följd av vägsalt och annat förstör dörrens nedre del. Tycker dock synd om den som får överta denna konstruktionsmiss!
Skönt att man har tjänstebil...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Corny
#1339110
Nu är det smutsen i bakdörrarna fixat. Jag fick ett skydd kring främre delen av hjulhuset, monterat av Volvo i Kristianstad. Det ser bra ut och kommer nog att hjälpa.
Man får dock själv fråga efter detta. Inget som Volvo går ut med.
av Tiimpan
#1339111
Corny skrev: tor 26 sep 2019, 15:02 Nu är det smutsen i bakdörrarna fixat. Jag fick ett skydd kring främre delen av hjulhuset, monterat av Volvo i Kristianstad. Det ser bra ut och kommer nog att hjälpa.
Man får dock själv fråga efter detta. Inget som Volvo går ut med.

Samma som ovan? Bilder :-D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]