Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1261586
Ja, det är väl bara att det är 82 mil till adblue är slut och då går det inte att starta motorn..

Så åk till en mack och fyll på, så tror jag att lampan slocknar.. 😀👍🏻
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1261628
Borde det inte stå att det är dags att fylla på Ad-blue då?? Inte service väl?
av PartyNordmann
#1261633
AdBlue-tanken är halvfull, så det är något fel. Måste in med bilen till verkstad i morgon. Dom sa där att det fanns ett ärende på ”known issues” som säger att det kan va ett mjukvarufel. Får läsa av och se vad som kan göras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av marpai
#1264947
PartyNordmann skrev:AdBlue-tanken är halvfull, så det är något fel. Måste in med bilen till verkstad i morgon. Dom sa där att det fanns ett ärende på ”known issues” som säger att det kan va ett mjukvarufel. Får läsa av och se vad som kan göras.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hu gick det med ditt add blue problem?

Jag har en XC60 AWD D4 MY18 som gått 560 mil. Jag har haft bilen sedan mil 360 och redan 2 ggr har jag fått varningen om att service krävs. Bilen står för andra gången på verkstad nu på 3 veckor.
av eriiie
#1266768
Tja!

Detta har hänt mig nu 3 gånger (9000km körda, hände någonstans runt 3000km första gången) bilden börjat pipa pga massa meddelanden dyker upp.
Acceleration nedsatt
Parkeringsbroms tillfälligt ej tillgänglig
ESC- service erfordras
Växellåda
Adblue nivå låg (är ca 75%...)

När bilen stannats låter motorn enormt mycket och luktar lite bränt.

Vid start efter vila av bilen lyser varningslampan och säger att växellådan behöver service men bilen fungerar till 100% igen. 1-2 dagar efter släcks lampan och allt är frid och fröjd i kommande 3000km...

Jag gissar på att det är något med AdBlue som sabbar resten pga av någon sensor som är trög och inte fattar hur mycket adblue som finns eller att bilen inte drar adblue korrekt ur tanken.

Vid kontakt med bilia sa de att jag kunde vänta om lampan släcktes behövde vi ej komma in. Men nu är det dags att lämna in den.

Hur ser det ut med garantiärenden, bjuder bilia/volvo på hyrbil? Det är ju ingen försäkringsfråga där vi har hyrbilstillägg...
av eriiie
#1269047
Uppdatering: Bilen har nu varit på Bilia i 3 veckor och har sett i VOC att den körts fram och tillbaka i verkstan samt teststräckor. De vet ännu inte vad felet är och har skickat data till fabriken som även de har dåligt med svar. Hur ska man bära sig åt? Är väl inte ok med 3 veckor utan svar?
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]