Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DaddyTapir
#1258038
joel80 skrev:Håller med.. Man ser till att fixa en sladd som alltid hänger där man oftast parkerar... Men gör man bara det handlar det ju om det ett fåtal sekunder varje gång. Att slippa tanka så ofta är klart värt det.
Jag trodde tanken skulle vara på 45l men den är ju betydligt större, så det behövs inte tankas speciellt ofta ändå. Jag parkerar "publikt" så jag vågar inte låta sladden hänga framme när jag inte är där.

Lite surt att det var så svårt att komma ned i förbrukning på långresor dock, kollegan har en XC90 T8 och han har en snittförbrukning på över litern, jag trodde det berodde på körstilen men det är tydligen vad man får räkna med om man inte laddar. Visst, en dieselsnurra hade ju varit att föredra om låg förbrukning var viktigast men hybriden är ju så trevlig i övrigt.

Dessutom beror det nog på vad man har för inställning, jag hade helst av allt haft en diesel eller bensinare, men T8:an är snabbare och kändes lite roligare på något sätt, plus att den ju har ett lägre förmånsvärde. Men hade den starkaste/bästa XC60:n varit en diesel hade jag hellre haft en sådan, så just eldelen var för mig lite av ett irritationsmoment redan från början.
Användarvisningsbild
av joel80
#1258047
AndreasThn skrev:Sladden låses väll fast när du låser bilen så det vågar du allt.

Ja finns inte vilja där så förstår jag.
Fast det var ju om att lämna kabeln när man inte är vid platsen. :) Då vill man nog gärna ha en typ privat plats kan jag förstå.. Kabeln är rätt dyr.
av Holliver
#1258049
Men att koppla in en sladd kan ju (förutsatt att man har i alla fall en fungerande hand) aldrig vara ett jobbigt moment. Vi lever ju i en koppla-in-sladden-igen-tidsperiod.

Hade man behövt ladda bilen med en vevgenerator hade jag köpt att det nog skulle kunna anses vara ett visst moment av jobbighet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1258067
joel80 skrev: Fast det var ju om att lämna kabeln när man inte är vid platsen. :) Då vill man nog gärna ha en typ privat plats kan jag förstå.. Kabeln är rätt dyr.
Nej han skrev ju att han inte vågade ladda på publika platser för att han var rädd att kabeln skulle försvinna.
Så tolkade jag det iallafall.
Användarvisningsbild
av joel80
#1258069
DaddyTapir skrev:

"Jag parkerar "publikt" så jag vågar inte låta sladden hänga framme när jag inte är där."

Det var det jag trodde du svarade på. :)
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1258071
joel80 skrev: tor 05 jul 2018, 12:00 DaddyTapir skrev:

"Jag parkerar "publikt" så jag vågar inte låta sladden hänga framme när jag inte är där."

Det var det jag trodde du svarade på. :)
Ja precis det tolkade jag som att sladden är kopplad i bilen på ett publikt ställe när han inte är där.
av DaddyTapir
#1258088
Jag var nog otydlig men på dagtid när jag är på jobbet är det ju inga problem att ladda, men jag vill inte lämna sladden framme på nätter och helger. Försvann våra motorvärmarkablar så lär nog dessa sladdar också göra det.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1258092
DaddyTapir skrev: tor 05 jul 2018, 13:33 Jag var nog otydlig men på dagtid när jag är på jobbet är det ju inga problem att ladda, men jag vill inte lämna sladden framme på nätter och helger. Försvann våra motorvärmarkablar så lär nog dessa sladdar också göra det.
Ok, då missförstod jag dej!
Ja det lär nog vara bäst att plocka med.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]