Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1275082
Oavsett om det går att ladda eller ej så är aldrig en T8 fel. Den är både betydligt snålare och snabbare än T6 och förmånsvärdet är reducerat.

Dessutom laddar den upp sig fort så kökörning brukar det finnas el för ändå.

Jag tycker inte att 0,85 i snitt är mycket för en suv med 390hk.
av jolerius01
#1275115
Va fick ni för förmånsvärde på era bilar? Enligt kalkylen jag gjort på min t8 så tyckte jag inte det va särskilt lågt. Låg på typ 6000 i förmånsvärde enligt kalkylen

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Användarvisningsbild
av Snowie
#1275119
jolerius01 skrev:Va fick ni för förmånsvärde på era bilar? Enligt kalkylen jag gjort på min t8 så tyckte jag inte det va särskilt lågt. Låg på typ 6000 i förmånsvärde enligt kalkylen

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
5200 för min del



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av CETT
#1275123
Förmånsvärde på min T8 R-design är 6225kr/mån med 50000kr extrautrustning. Vinterdäck ej medräknade. En T6 med mindre utrustning är mer än 2000kr/mån dyrare.
Hur är det möjligt att komma ned på 5200kr? Kör du över 3000mil/år i tjänsten?
Användarvisningsbild
av Snowie
#1275126
CETT skrev:Förmånsvärde på min T8 R-design är 6225kr/mån med 50000kr extrautrustning. Vinterdäck ej medräknade. En T6 med mindre utrustning är mer än 2000kr/mån dyrare.
Hur är det möjligt att komma ned på 5200kr? Kör du över 3000mil/år i tjänsten?
T8 momentum pro, ( Finns inte att köpa längre.) Ca 20k i tillval. Vinterdäck utanför kalkyl.
52xx kr/månad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fragge
#1275127
CETT skrev:Hur är det möjligt att komma ned på 5200kr?
En basutrustad XC60 T8 Momentum ligger på 4433:-.
Min XC60 hamnade dock på 7300:-
av DaddyTapir
#1276141
Snowie skrev: mån 15 okt 2018, 21:31 Haft min XC60T8 nu 2 veckor å 300mil.
8.5L / 100km, fick den 50% laddad vid leverans och inte laddar den efter det.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Märkligt, vår XC60 låg på runt 0.85 även de stunder vi laddade den, överlag undrar jag om något var fel. Inte ens på försiktig långfärd kunde man få ned den under 0.75, jag trodde nog den skulle dra runt 0.6 vid 90km/h och ägg under gaspedalen.

Nu är det förvisso ett mindre problem eftersom den tre månader gammal krockades och nu ska skrotas:(
av CETT
#1282294
Börjar bli trött på min T8. Fick den i augusti och nu när det börjar bli kallare tar batteriet slut väldigt snabbt. Jag har 22 km till jobbet och det är bara ca 10% kvar efter enkel resa vid 0 gradigt. Hemresan på bensin suger 1lit/mil fast jag gubbkör! Gamla bilen (A6 Allroad 3,0tdi) körde jag på 0,7 samma sträcka och säkert 20km/h högre snittfart. Ofattbart att alla verkar så nöjda?
av Lockis
#1282299
CETT skrev: tor 22 nov 2018, 11:21 Börjar bli trött på min T8. Fick den i augusti och nu när det börjar bli kallare tar batteriet slut väldigt snabbt. Jag har 22 km till jobbet och det är bara ca 10% kvar efter enkel resa vid 0 gradigt. Hemresan på bensin suger 1lit/mil fast jag gubbkör! Gamla bilen (A6 Allroad 3,0tdi) körde jag på 0,7 samma sträcka och säkert 20km/h högre snittfart. Ofattbart att alla verkar så nöjda?
Att en diesel drar mindre är väl inget konstigt?
Du slår dock huvuden på spiken till varför jag valde hederlig diesel i min bil och inte hybriden. Kan inte ladda varken hemma eller på jobb.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]