Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KristianO
#1208227
Ja min initiala fråga va kanske mer än rimlig blandad körning på låt säga 10 mil. Vad drar den då? Första 4a milen på el och sen 6 mil i hybridläge. Bara vanlig ”familjekörning”. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KristianO
#1208241
Derank skrev:Det är nog bara ut och testa själv.
Om jag kunnat kanske jag inte ställt frågan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1208265
Jag tog en långtur med testbilen, finns i en annan tråd men lite kort..
På en sträcka om drygt 10 mil hade jag en förbrukning på under 0,5l/mil
Hemresan med tomt batteri gav 0,74l/mil och då trycktes det på mer.
Två vuxna och två barn

Körde i D, B hade nog fixat någon kilometer till på el kanske men jag visste inte riktigt vad det läget innebar då.
Användarvisningsbild
av Derank
#1208289
Bara att konstatera att det aldrig går att räkna hem en t8 ens på 10år. Men å andra sidan går det ju inte att räkna hem nån bil i den prisklassen oavsett. Men bra drag iaf. Kanske.
Användarvisningsbild
av LaserJet
#1208308
Som förmånsbil räknar jag hem det varje dag jämfört med en T6 iaf
Med tanke på min körning där jag har en snittfart på 51km/h över 850mil kommer det att bli en bra affär och samtidigt en hel del mindre miljöpåverkan.

Jag kommer att köra så mycket som möjligt på el, det är en fantastisk känsla och hybridläget fungerar kanon, motorn känns inte när den är igång.
Powerläget är väl också kul, men roligast är att köra på 0,0l fossilt

:mrgreen:
av KristianO
#1208310
För en som jobbar i branschen kan bara konstatera att det kommer bli dyrt att äga en fossil bil i framtiden. Först NEDC-rrx och sen full WLTP. Gissar att regeringen kommer utnyttja detta fullt ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av PartyNordmann
#1208314
Håller med ovan, men för att få effekt borde dom lägga på skatten vi själva köpet, och därmed också bonusen för El-hybrid och el-bilar vid köpet. Då kommer fler hoppa på tåget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1208386
Det är ju typ det dom gör från Juli nästa år..
60 000kr bonus för en ren elbil.

För hybriderna verkar det bli typ likadant.. I allafall för Volvos hybrider idag som har så taskig räckvidd.

Jag väntar mig en tillbakagång I försäljning av elbilar under våren då folk håller lite på beställningarna för att sen få en rejäl höjning av antalet under hösten.

Undrar när Volvo ska säga nått mer om sina elbilar.. Börjar kännas lite småkört att de ska komma redan med MY19.. :/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?