Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frazze1
#1254971
Sådärja, ny xc60 T5 levererad igår, trevlig bekantskap och en del nytt att klura ut!

T.ex. det här med Sim-kort. Bilen levererades med Volvo on call som ingår några år, så jag antar att t.ex. funktionerna för att ringa upp assistance med knapparna i kupén, och att styra bilen från appen sköts med ett fast, inbyggt sim? Medan det separata Sim-kort som levererades med bilen, och som sitter i en hållare vid golvet på passagerarsidan (Telenor 5GB, 6 månader) inte används för Volvo on call, utan däremot för att t.ex. dela ut wifi i bilen, eller? Så efter 6 månader fortsätter Volvo on call (inklusive appens funktioner) att fungera oavsett, men om jag vill använda andra nätberoende funktioner i bilen (utan att dela internet från en mobil) måste jag förlänga Telenor-abonnemanget? Kan man istället trycka i vilket Sim-kort som helst, som har mobildata?

Våran säljare var bra på många sätt, men jag anar att kompetensen inom vissa områden är större här på forumet.. :-)
Bilagor
20180615_083735.jpg
20180615_083735.jpg (1.1 MiB) Visad 705 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1254973
Du kan trycka i vilket sim som helst. Vissa tar extrakort till sina privata/företagstelefoner. Jag hoppade på ett Hallon-abonnemang för 49kr/mån där oanvänd data läggs på hög. På så sätt kan ungarna sannolikt använda deras ipads i bilen bäst de vill. Jag har en tråd om ämnet i V90-delen om du är nyfiken på folks olika lösningar.

Och grattis till bilen förstås! :)
av Frazze1
#1254976
Ahh, dåså, tack för förklaringen och tråd-tips!

Jag har också klurat på barnens Hallon-abonemang; de har ju bra pris som sagt, fick 50 gb extra på ett bräde förra sommaren, och oanvänd data läggs på hög, så jag tror yngsta dottern har uppåt 70 gb liggande nu - jag kanske konfiskerar hennes Sim-kort.. :devil:
av mf135
#1255003
Vad har ni för hitrate på bakluckeöppning med foten? Mindre än 25% för min del. Det kostade väl inget extra men jag hade aldrig beställt det.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1255004
Fel bil förvisso, så ta det med en nypa salt, men jag lyckas 9.5/10 på min V90. Sambon däremot, 4/10. Definitivt en vanesak.
av jolerius01
#1255012
grillchips skrev:Du kan trycka i vilket sim som helst. Vissa tar extrakort till sina privata/företagstelefoner. Jag hoppade på ett Hallon-abonnemang för 49kr/mån där oanvänd data läggs på hög. På så sätt kan ungarna sannolikt använda deras ipads i bilen bäst de vill. Jag har en tråd om ämnet i V90-delen om du är nyfiken på folks olika lösningar.

Och grattis till bilen förstås! :)
Kan du länka den tråden? Hittar den inte

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1255017
mf135 skrev:Vad har ni för hitrate på bakluckeöppning med foten? Mindre än 25% för min del. Det kostade väl inget extra men jag hade aldrig beställt det.
10/10 här, man måste få in snitsen och det är en tydlig spark rakt in under den vänstra (inte den längst ut utan den andra sett från vänster sida) parkeringssensorn och sen ut direkt, inte fibbla med foten utan bara in och ut i en rörelse. Testa med detta så kommer det fungera!
av Star123
#1255135
Fick min T5:a i tisdags , supernöjd, hade en D4 awd 2015 innan, detta är ju en helt annan bil, har kört 50 mil nu på ett par dagar och medelförbrukning 0,8 vilket är detsamma som min D4 :-),tog standard fälgarna 18 tum och här ångrar jag mig lite grann, min är i Osmium grå metallic så ett par R fälgar eller de som man kunde välja till för 12000 extra hade nog varit ännu snyggare, nån som vill byta? :-D
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 30

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns ov[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]