Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1261901
Norbert skrev:Jag håller faktiskt med er som klagar på AC:n, samma ruttna AC i min bil 2018 T5, problemet är att det inte riktigt blir kallt när den sprutar ut luften oavsett hastighet, LOW eller 17 grader så är det mer eller mindre ljummet och det har inget med värmen ute utan detta har jag anmärkt sen jag fick bilen för ca 3 månader sen. Min far har en 2014 xc60 och jämföra våra AC är som natt och dag när det gäller kylan, så nog har volvo ställt till det! :-(
Ja, det är helt klart något som inte fungerar och jag får faktiskt för mig att det är mjukvarubaserat, dåligt utvecklat helt enkelt. Efter mitt besök på verkstad så var väl känslorna blandade, 11 grader uppmätt och det låg tydligen inom gränsen för vad som anses vara goskänt men hallå, LOW fläkthastighet 5 (max) var inställt så troligtvis den inställningen man använt och det är horribelt dåligt. Nej, detta är inte klart än från min sida på långa vägar, en rutten AC i en bil för nästan 500k känns sådär hmm.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1262034
AC:n i min T8:a fungerar fantastiskt bra! Trots 32 plusgrader ute och säkert närmare 45 i kupén, är det det behagligt svalt redan efter knappt en minut. Det tar inte många sekunder efter att jag vridit om whiskeykorken innan det blåser iskall luft in i kupén. Vet inte om AC-funktionen skiljer sig åt mellan de olika motoralternativen.
av perhall
#1262193
Ni kör väl inte på Eco-läget? Min klima i Audin funkar riktigt risigt på Eco-läget om det är varmt... vet dock inte exakt i vilka grundinställningar som Eco-läget av kliman är igång i nya Volvo...
av Asp
#1262253
Jag har en fundering angående Internet Maps.

Fungerar bra att söka fram destination men sedan får jag bara fram ett blått sträck på den väg jag borde ta. Jag ser inga andra vägar utan bara ett blått sträck där jag borde köra. Den ”räknar” inte heller om rutten om jag missar en avfart. Undrar om jag missat någon inställning eller om det bara är att beställa navigatorn.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1262576
Asp skrev:Jag har en fundering angående Internet Maps.

Fungerar bra att söka fram destination men sedan får jag bara fram ett blått sträck på den väg jag borde ta. Jag ser inga andra vägar utan bara ett blått sträck där jag borde köra. Den ”räknar” inte heller om rutten om jag missar en avfart. Undrar om jag missat någon inställning eller om det bara är att beställa navigatorn.
Kartan verkar inte ha uppkoppling till internet för den har inte laddat ner kartytan, alternativt har den haft problem att rita upp själva kartan. Ser ut som en yta i Google maps som man aldrig varit på med uppkoppling.
av Asp
#1262705
Jag har det sim-kortet som medföljde bilen förtankat med 5Gb. Verkar ha förbrukat 155Mb så det borde finnas data kvar och det fungerar ju att söka adresser. Har letat i menyer efter någonstans att ändra någon inställning men inte hittat nått.

Har som för mig att man kunde se gator när försäljaren hade genomgång men det var ju så många nya intryck.
av Ice71
#1262815
betterlead skrev:AC:n i min T8:a fungerar fantastiskt bra! Trots 32 plusgrader ute och säkert närmare 45 i kupén, är det det behagligt svalt redan efter knappt en minut. Det tar inte många sekunder efter att jag vridit om whiskeykorken innan det blåser iskall luft in i kupén. Vet inte om AC-funktionen skiljer sig åt mellan de olika motoralternativen.
Låter trevligt. I min förra XC60 -17 var det så. I min nya snackar vi minuter innan det kyler lite halvdant.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1263117
Är det någon mer som har upplevt sin T5a som sporadiskt svårstartad ?? Händer titt som tätt att min står och tuggar på startmotorn och bluddrar igång och går ojämt några sekunder för att sedan betee sig normalt. Dock är känslan att det blir värre, ibland startar inte bilen alls utan står och piper (som när man öppnar dörren med tändningen påslagen.) men inget meddelande om vad som är fel. Hände senast när vi var på Gotland förra veckan, tog 10 minuter innan bilen slutade pipa och jag kunde starta den. Känslan är att den inte får tillräckligt bränsle pga den allt ojämna gången, backventil som inte är kry?
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]