Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1255152
Star123 skrev:Fick min T5:a i tisdags , supernöjd, hade en D4 awd 2015 innan, detta är ju en helt annan bil, har kört 50 mil nu på ett par dagar och medelförbrukning 0,8 vilket är detsamma som min D4 :-),tog standard fälgarna 18 tum och här ångrar jag mig lite grann, min är i Osmium grå metallic så ett par R fälgar eller de som man kunde välja till för 12000 extra hade nog varit ännu snyggare, nån som vill byta? :-D
Kör nästan samma setup med T5 och Osmium, valde dock 22" och är grymt nöjd med valet! Här e en bild från upphämtningsdagen i feb :)
DVCex7kW0AAQXqP.jpg
DVCex7kW0AAQXqP.jpg (138.43 KiB) Visad 604 gånger
Sen dess har vi folierat både chromet runt fönsterna och runt grillen till blanksvart! Passar grymt bra till Osmium!
Här e när listen runt grillen e folierad.
Bilagor
DYRUH_6XUAAsmdG (1).jpg
DYRUH_6XUAAsmdG (1).jpg (370.72 KiB) Visad 601 gånger
av Frazze1
#1255161
Star123 skrev:Fick min T5:a i tisdags , supernöjd.. tog standard fälgarna 18 tum och här ångrar jag mig lite grann :-D
Leverans av en T5 häromdan vi också. Säga vad man vill om standardfälgarna och ballongdäck, men de sticker ju ut lite från mängden i alla fall när 95% av alla man ser rullar runt på svartoxiderade gangster-fälgar med lågprofilsulor! :-)

Nåväl, jag tycker faktiskt den får en lite skönt "rå" look som jag nog gillar ändå, och våran kommer rulla en hel del utanför asfalten, så det blir nog bra.
Bilagor
20180615_070201.jpg
20180615_070201.jpg (1.91 MiB) Visad 592 gånger
av mf135
#1255188
10/10 här, man måste få in snitsen och det är en tydlig spark rakt in under den vänstra (inte den längst ut utan den andra sett från vänster sida) parkeringssensorn och sen ut direkt, inte fibbla med foten utan bara in och ut i en rörelse. Testa med detta så kommer det fungera!
Provade lite i morse. Innan jag öppnat en dörr första gången är bakluckans fotöppning mer eller mindre död. efteråt fungerar den till 90%. Måste vara sw inblandad. Nån annan som märkt något liknande?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1255213
Låter märkligt. Jag öppnade en låst bil via fotvift för 1h sen när jag bar på en tv. Har alltid funkat.
av mf135
#1255218
Känns som det finns en del kvar att göra för Volvo här. Så här låg tillförlitlighet är inte ok även om man kanske inte köpt bilen för just denna funktion.
av Star123
#1255224
Kingcool skrev: lör 16 jun 2018, 10:44
Star123 skrev:Fick min T5:a i tisdags , supernöjd, hade en D4 awd 2015 innan, detta är ju en helt annan bil, har kört 50 mil nu på ett par dagar och medelförbrukning 0,8 vilket är detsamma som min D4 :-),tog standard fälgarna 18 tum och här ångrar jag mig lite grann, min är i Osmium grå metallic så ett par R fälgar eller de som man kunde välja till för 12000 extra hade nog varit ännu snyggare, nån som vill byta? :-D
Kör nästan samma setup med T5 och Osmium, valde dock 22" och är grymt nöjd med valet! Här e en bild från upphämtningsdagen i feb :)
DVCex7kW0AAQXqP.jpg
Sen dess har vi folierat både chromet runt fönsterna och runt grillen till blanksvart! Passar grymt bra till Osmium!
Här e när listen runt grillen e folierad.
Skitsnyggt! Var fixade du grillen fram och vad kostade det?
av Star123
#1255225
Frazze1 skrev: lör 16 jun 2018, 11:09
Star123 skrev:Fick min T5:a i tisdags , supernöjd.. tog standard fälgarna 18 tum och här ångrar jag mig lite grann :-D
Leverans av en T5 häromdan vi också. Säga vad man vill om standardfälgarna och ballongdäck, men de sticker ju ut lite från mängden i alla fall när 95% av alla man ser rullar runt på svartoxiderade gangster-fälgar med lågprofilsulor! :-)

Nåväl, jag tycker faktiskt den får en lite skönt "rå" look som jag nog gillar ändå, och våran kommer rulla en hel del utanför asfalten, så det blir nog bra.
Ja fälgarna vinner nog i längden, både däcken och förbrukning stiger i pris om du väljer större, fast 19" mattsvar Diamond Cut är jävligt snygga till Osmium grå!
av Kingcool
#1255228
Star123 skrev:
Kingcool skrev: lör 16 jun 2018, 10:44
Star123 skrev:Fick min T5:a i tisdags , supernöjd, hade en D4 awd 2015 innan, detta är ju en helt annan bil, har kört 50 mil nu på ett par dagar och medelförbrukning 0,8 vilket är detsamma som min D4 :-),tog standard fälgarna 18 tum och här ångrar jag mig lite grann, min är i Osmium grå metallic så ett par R fälgar eller de som man kunde välja till för 12000 extra hade nog varit ännu snyggare, nån som vill byta? :-D
Kör nästan samma setup med T5 och Osmium, valde dock 22" och är grymt nöjd med valet! Här e en bild från upphämtningsdagen i feb :)
DVCex7kW0AAQXqP.jpg
Sen dess har vi folierat både chromet runt fönsterna och runt grillen till blanksvart! Passar grymt bra till Osmium!
Här e när listen runt grillen e folierad.
Skitsnyggt! Var fixade du grillen fram och vad kostade det?
Lackbehandlade bilen i Trelleborg samtidigt så dom bakade ihop ett bra pris till mig på allt, så vet faktiskt inte. Men jag tycker mig ha sett andra på forumet här som betalt typ 2-2500:- för grill fram och lister runt fönstrena :)
Användarvisningsbild
av Snowie
#1255280
Finns det något skyddsnät/galler standard med xc60?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1255288
Snowie skrev:Finns det något skyddsnät/galler standard med xc60?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Standard är ett skyddsnät, hemskt men finns galler som tillbehör. Köpte och monterade gallret istället och resultatet finns längre upp i tråden, #170.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 30
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]