Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
#1255289
Volvordesign89 skrev:
Snowie skrev:Finns det något skyddsnät/galler standard med xc60?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Standard är ett skyddsnät, hemskt men finns galler som tillbehör. Köpte och monterade gallret istället och resultatet finns längre upp i tråden, #170.
Såg detta å det var kanon snyggt, fick pris på 2591kr för ett sådant.
Standard är alltså inte som det varit på tidigare Volvo med något nät i en rulle?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1255296
Snowie skrev:
Volvordesign89 skrev:
Snowie skrev:Finns det något skyddsnät/galler standard med xc60?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Standard är ett skyddsnät, hemskt men finns galler som tillbehör. Köpte och monterade gallret istället och resultatet finns längre upp i tråden, #170.
Såg detta å det var kanon snyggt, fick pris på 2591kr för ett sådant.
Standard är alltså inte som det varit på tidigare Volvo med något nät i en rulle?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej någon rulle är det inte längre utan man fäller ut det som ihopfällbar resesäng med en ful röd plupp i mitten som man sen ser HELA tiden i mittspegeln, sen förankras den via de främre lastöglorna i bagageutrymmet med vad man kan likna till bilbarnsstolsbälten... Nej, det lastnätet återspeglar inte premium någonstans, rent skräp!

Men med det sagt så är jag jätte nöjd med gallret, sikten är bra bakåt och man glömmer helt bort efter ett tag att det är där så det var helt rätt att byta. Dock betalade jag 2042kr hmm :)
Användarvisningsbild
av Snowie
#1255302
Volvordesign89 skrev:
Snowie skrev:
Volvordesign89 skrev:Standard är ett skyddsnät, hemskt men finns galler som tillbehör. Köpte och monterade gallret istället och resultatet finns längre upp i tråden, #170.
Såg detta å det var kanon snyggt, fick pris på 2591kr för ett sådant.
Standard är alltså inte som det varit på tidigare Volvo med något nät i en rulle?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej någon rulle är det inte längre utan man fäller ut det som ihopfällbar resesäng med en ful röd plupp i mitten som man sen ser HELA tiden i mittspegeln, sen förankras den via de främre lastöglorna i bagageutrymmet med vad man kan likna till bilbarnsstolsbälten... Nej, det lastnätet återspeglar inte premium någonstans, rent skräp!

Men med det sagt så är jag jätte nöjd med gallret, sikten är bra bakåt och man glömmer helt bort efter ett tag att det är där så det var helt rätt att byta. Dock betalade jag 2042kr hmm :)
Ja då är det la bara att beställa :)
2591kr är listpris, förutsätter att jag hamnar på runt 2k efter rabatt också.

Surt att man skall behöva addera basic saker så som galler och riktig laddkabel för att ha standardfunktion på bil i denna prisklass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Kingcool
#1255310
Snowie skrev: sön 17 jun 2018, 03:48
Volvordesign89 skrev:
Snowie skrev:
Såg detta å det var kanon snyggt, fick pris på 2591kr för ett sådant.
Standard är alltså inte som det varit på tidigare Volvo med något nät i en rulle?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej någon rulle är det inte längre utan man fäller ut det som ihopfällbar resesäng med en ful röd plupp i mitten som man sen ser HELA tiden i mittspegeln, sen förankras den via de främre lastöglorna i bagageutrymmet med vad man kan likna till bilbarnsstolsbälten... Nej, det lastnätet återspeglar inte premium någonstans, rent skräp!

Men med det sagt så är jag jätte nöjd med gallret, sikten är bra bakåt och man glömmer helt bort efter ett tag att det är där så det var helt rätt att byta. Dock betalade jag 2042kr hmm :)
Ja då är det la bara att beställa :)
2591kr är listpris, förutsätter att jag hamnar på runt 2k efter rabatt också.

Surt att man skall behöva addera basic saker så som galler och riktig laddkabel för att ha standardfunktion på bil i denna prisklass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Basic saker? Laddkabeln ja, galler nej. Tror faktiskt inte ens jag har sett någon nyare Volvo med lastgaller.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1255311
Kingcool skrev:
Snowie skrev: sön 17 jun 2018, 03:48
Volvordesign89 skrev:Nej någon rulle är det inte längre utan man fäller ut det som ihopfällbar resesäng med en ful röd plupp i mitten som man sen ser HELA tiden i mittspegeln, sen förankras den via de främre lastöglorna i bagageutrymmet med vad man kan likna till bilbarnsstolsbälten... Nej, det lastnätet återspeglar inte premium någonstans, rent skräp!

Men med det sagt så är jag jätte nöjd med gallret, sikten är bra bakåt och man glömmer helt bort efter ett tag att det är där så det var helt rätt att byta. Dock betalade jag 2042kr hmm :)
Ja då är det la bara att beställa :)
2591kr är listpris, förutsätter att jag hamnar på runt 2k efter rabatt också.

Surt att man skall behöva addera basic saker så som galler och riktig laddkabel för att ha standardfunktion på bil i denna prisklass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Basic saker? Laddkabeln ja, galler nej. Tror faktiskt inte ens jag har sett någon nyare Volvo med lastgaller.
I bmw 330e samt 530e från man med 2 ladd kablar, en hemma och en för publika stationer.

Sedan galler har de ju inte men man får iaf lastnät inbyggt i rulle med insyns skyddet på de flesta andra modeller, å Volvo har haft så tidigare också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av tunnis
#1255331
Mercedes skickar oxå med 2st laddkablar.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1256569
Någon som kan bekräfta att wifi Hotspot följer med om man bara väljer Volvo on call?

Xc60 momentum advanced edition har redan komfortpaket och jag vill ha båda ovan men det framgår inte i konfiguratorn om Hotspot följer med.
Användarvisningsbild
av Derank
#1257352
Antenn skulle jag tro. Likadant på gamla xc60 på höger ruta bak. Jag tog dok fabrikstoning och då ser man dom inte utifrån.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 30

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen