Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1195156
En sund amorteringstakt var ordet!
Det är samma här. Ibland vill man helt enkelt ha kvar en hacka på kontot. Jag har inga problem att låna flera hundra tusen. Sen med bra förutsättningar går det snabbt att betala av. Under tiden behöver man garanterat köpa något mer kul.
av para
#1195157
Placerar man sina pengar klokt kan man "lätt" få 50% avkastning på 3år.
Köper man en bil för sina pengar brukar den vara värd hälften efter 3år.
Slutsats: Låna till bilen och placera pengarna så blir ju bilen nästan gratis!
av Lövet
#1195174
Mmm, och om placeringen går ner blir förlusten dubbel. Avkastning är aldrig riskfri.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1195204
Lövet skrev:Vad händer om man betalar av lånet efter en vecka? Annuleras serviceavtalet?
Annars är det ju rätt tydligt vad man ska göra...
Precis vad jag frågade säljaren. Men avbetalningen accepteras helt enkelt inte. Pengarna "studsar" tillbaka.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1195656
EbbevonVolvo skrev:
Lövet skrev:Vad händer om man betalar av lånet efter en vecka? Annuleras serviceavtalet?
Annars är det ju rätt tydligt vad man ska göra...
Precis vad jag frågade säljaren. Men avbetalningen accepteras helt enkelt inte. Pengarna "studsar" tillbaka.
Jag har också frågat säljaren. De sa att man kan måste behålla 50tkr på lånet i 3 år, resten kan man betala tillbaka när som helst. Annars skulle service-avtalet inte gälla längre.
av Lövet
#1197063
Ok, då har de tänkt på det i alla fall. Då blir det ju en avvägning mellan räntekostnaden på 50tkr vs rabatten i serviceavtalet. Nån som orkar räkna?
av Linqid
#1197067
Fast med lån på minst 50 tkr blev serviceavtalet gratis, inte rabatterat. Jag fick samma erbjudande för några år sedan.
av Lövet
#1197072
Jo men det är inte "gratis". Det kostar enligt ovan åtminstone 1975kr om året om räntan är 3,95%.
Användarvisningsbild
av X3JA
#1197093
Tänk på hur ni kan spara/investera pengarna som ni kan behålla ifall ni tar lån på bilen. Jag kan LÄTT få en årlig vinst på 15% (innan skatt) på aktier/fonder.
av Linqid
#1197105
Lövet skrev:Jo men det är inte "gratis". Det kostar enligt ovan åtminstone 1975kr om året om räntan är 3,95%.
Absolut. Jag missförstod dig, jag tolkade det som att du trodde att priset om X kr/mån gällde förutsatt att man tog lån. När jag läser tråden, och ditt inlägg, igen, så vet jag inte hur jag tänkte. Jag har ätit middag nu, kanske det som är den avgörande skillnaden? :)

För övrigt tycker jag inte man ska nöja sig med en ränta över 1,95% i dagsläget.
C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]