Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kantarell
#1280884
Nej, leasing på mitt eget företag. Medlemskap i företagarna ger ju en litet enmansföretag som mitt möjlighet att få ungefär samma rabatter som när dom stora drakarna handlar upp hundratals bilar. Vill inte hänga ut det exakta priset men det blev en ytterligare putsning på Företagarnas avtal.
av kantarell
#1280888
Jockzen skrev: tis 06 nov 2018, 20:31
kantarell skrev: tis 06 nov 2018, 18:49 Nu har jag kommit till skott och beställt en D4 AWD R-Design automat. Valde sportchassit bara för att kunna få en Bursting Blue. Provkörde och tyckte inte den var särskilt mycket styvare än en Inscription.
Klimatpaket Volvo on Call. Teknikpaket V90/CC/XC (heter ju så fast det ska sitta i en XC60). Loungepaket Pro R-Design.
Options: Halvautomatiskt drag. Tonade rutor, Bowers & Wilkins, 71 liters tank, Akustikrutor.
Så till det tråkiga: Minst 5 månaders leveranstid, känns som en evighet innan man får bekanta sig med pärlan.
Grattis!!

Har den redan fått en preliminär datum eller var det vad säljaren sa generellt? :)
Nej, som jag fattat så var det generellt för en XC60 just nu, "slutet av mars eller början av maj".
av CarlJo
#1280890
Beställde min i Maj, och får den nu på måndag!

XC60 T8, R-design, teknik paket, 22".

Lte tråkigt att det verkar som jag fick 390kh och inte 400 som det står på minVolvo

Men vad gör det, den här bilen är ett jättekliv upp jämfört med härket jag kör idag!
av Tiimpan
#1280909
kantarell skrev:
Tiimpan skrev: tis 06 nov 2018, 18:57
kantarell skrev: tis 06 nov 2018, 18:49 Nu har jag kommit till skott och beställt en D4 AWD R-Design automat. Valde sportchassit bara för att kunna få en Bursting Blue. Provkörde och tyckte inte den var särskilt mycket styvare än en Inscription.
Klimatpaket Volvo on Call. Teknikpaket V90/CC/XC (heter ju så fast det ska sitta i en XC60). Loungepaket Pro R-Design.
Options: Halvautomatiskt drag. Tonade rutor, Bowers & Wilkins, 71 liters tank, Akustikrutor.
Så till det tråkiga: Minst 5 månaders leveranstid, känns som en evighet innan man får bekanta sig med pärlan.

Privatköp? Får man frågade vad priset blev isåfall?
Leasing på mitt eget företag. Vill inte hänga ut min lokala nasare med ett exakt pris men medlemskapet i Företagarna ger ju en rabatt för oss småföretagare som liknar vad de stora drakarna kan förhandla till sig. Sen blev det ytterligare lite justeringar på detta.
Okej tack för svar iaf :-) Leveranstid satt till April?
av kantarell
#1280939
Jag skrev på den 27/10 och då skulle den troligtvis levereras efter 5 månader, alltså i slutet av april.

Kommer den att dyka upp av sig själv på Mina Sidor eller måste jag själv göra något?
av Lockis
#1280965
kantarell skrev:Jag skrev på den 27/10 och då skulle den troligtvis levereras efter 5 månader, alltså i slutet av april.

Kommer den att dyka upp av sig själv på Mina Sidor eller måste jag själv göra något?
Den borde dyka upp av sig själv. Annars kan du själv lägga till den med hjälp av ditt ordernummer som du ska ha fått av din ÅF.
av guinness
#1281072
kantarell skrev: tor 15 nov 2018, 13:01 Jag skrev på den 27/10 och då skulle den troligtvis levereras efter 5 månader, alltså i slutet av april.

Kommer den att dyka upp av sig själv på Mina Sidor eller måste jag själv göra något?
Hmmm jag beställde 15/10 och min tillverkas den 1/2 och lev ca 14 -16 dagar senare.

Min dök upp automatiskt.
av kantarell
#1281317
Nu har min nya xc60 dykt upp i Min Volvo och där står det leverans v 16 och då stämmer 5 månaders leveranstid ganska bra, om det nu håller. Lång tid att vänta men ganska bra årstid att hämta ut den blåskimrande pärlan.
av ansjo
#1281354
Beställde min XC60 för dryga veckan sedan, fick leveransbesked i går till v.17...
av Tiimpan
#1281360
ansjo skrev: lör 17 nov 2018, 14:23 Beställde min XC60 för dryga veckan sedan, fick leveransbesked i går till v.17...
Då kanske man ska snabba sig innan my19 tar slut? Vad händer då?
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 225
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]