Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1324811
Spookies skrev: tor 04 jul 2019, 00:09 Hämtade ut en av de första B4 AWD i Sverige i fredags, känner mig nöjd än så länge. Hade gamla D4 awd innan. :-D
Fint värre, grattis! :-)
Hur tycker du den är att köra? Tänker på mildhybrid-systemet...
Användarvisningsbild
av Derank
#1324883
Är det diesel el bensa, rubriken säger diesel men specen säger bensin?

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av LazerHawke
#1324884
Derank skrev:Är det diesel el bensa, rubriken säger diesel men specen säger bensin?

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
biluppgifter säger diesel
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1324891
LazerHawke skrev: tor 04 jul 2019, 14:01
Derank skrev:Är det diesel el bensa, rubriken säger diesel men specen säger bensin?

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
biluppgifter säger diesel
Korrekt!
Jag har för mig att det framöver även kommer B4 och B5 med bensin, dvs att B inte har något med soppan i tanken att göra.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1324893
@fjohan82, stämmer utmärkt.
XC90 kommer att kunna fås med B5-märkt mildhybrid kombinerat med bensin- eller dieselmotor, samt en B6-märkt bensinbaserad mildhybrid.

På XC60 kommer kunderna att kunna välja mellan en B5 mildhybrid i kombination med bensin- eller dieselmotor, den dieselbaserade milda hybriden B4 och den bensinbaserade milda hybriden B6. B5 i kombination med bensinmotor kommer att kunna fås med framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift.
av Spookies
#1324931
Ja alltså jag hade ju ”gamla” xc60 innan, MY2016 D4 AWD, så för mig med MY2020 och B4 AWD nu är det mesta nytt.

Det jag reagerade på var mycket lägre förbrukning än innan, på mina 50 mil är det 0,69L/mil hittills. Konstigt dock att digitala mätaren ”maxar” på 2,5L/mil när man gasar på, den går inte högre. Frågan är om lilla el-motorn tar vid där eller det är något fel på instrumenten.

Ej haft Ad-Blue tidigare heller.
av Holpet
#1325023
grillchips skrev: tor 04 jul 2019, 14:41 @fjohan82, stämmer utmärkt.
XC90 kommer att kunna fås med B5-märkt mildhybrid kombinerat med bensin- eller dieselmotor, samt en B6-märkt bensinbaserad mildhybrid.

På XC60 kommer kunderna att kunna välja mellan en B5 mildhybrid i kombination med bensin- eller dieselmotor, den dieselbaserade milda hybriden B4 och den bensinbaserade milda hybriden B6. B5 i kombination med bensinmotor kommer att kunna fås med framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift.
En hade ju kunna tycka att det borde gå ha andra modellmärkningar som skiljer diesel mot bensin.. :-D :party:
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 228

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]