Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av askeladden635
#1250291
Pratade med min återförsäljare idag. Tydligen har T8-motorerna "tagit slut". Därav leveranstider på uppåt 10 månader. Beklagligt för Volvo som precis byggt upp ett bra modellprogram. Många väljer andra alternativ. Jag provar att "hålla ut" till december :mad:
Användarvisningsbild
av Derank
#1250576
Tesla folket får vänta runt 2år till på sin modell 3 el vad den nu heter.....det du.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

av slapshot33
#1251007
Någon som vet när polestar släpps till T5 MY2019? Går att beställa men fick idag veta av åf att programvaran inte finns att ladda ner ännu. Han visste dock inte när det skulle bli möjligt.
av bjornh
#1251024
Fick en skärmdump på ett internt meddelande min handlare fått från Volvo nyss, det säger att det tydligen kan vara problem med släpvagnsvikten på XC60 och att detta kan ta några veckor?!
Det står dock även att det ramlar in bilar det inte är problem med från Transportstyrelsen mellan kl 14 och 15 varje dag, så det verkar ju inte gälla alla i så fall? Så jag håller tummarna det skall gå så fort som möjligt.

Nu börjar jag bli orolig för om jag ska hinna få bilen innan jag tänkt att köra till Italien och fylla den med vin v. 27...
Användarvisningsbild
av betterlead
#1251030
Precis vad jag fick höra för en liten stund sedan av försäljningschefen där jag beställt min - det ska tydligen inte heller ha någon betydelse om det rör sig om en T8, T5 eller Diesel. Volvo har eventuellt varit sena med att typa sina XC60 MY19-modeller hos Transportstyrelsen. (Spekulation)

Edit: Nyckelord, "sambandskontrol"l och "högsta släpvagnsvikt".

Jag ställer nu in mig på att det tar 3-4 veckor till. Lika bra... Suck.
av bjornh
#1251037
Tror eller i alla fall hoppas dom jobbar dag och natt med att lösa det.
Många bilar som beställts nu för att hinna före nya skattereglerna. Och att det blir trångt hos handlarna är väl en sak, men det blir ju troligt även en jäkla massa kapital som ligger bundet i bilar som man inte får intäkt för så fort som man velat tänker jag. Att ha lager är ju allt utom gratis.

Så tror inte bara det är vi förväntansfulla köpare som sliter vårt hår just nu.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1251047
Nej, så klart! Handlarna har det verkligen inte lätt. Det är uppenbart att det är Volvo Cars som gjort någon miss.
Min Bilia/Volvo-handlare har agerat på bästa möjliga sätt.

De har det inte lätt. Varken försäljningschefer eller säljarna på golvet. De riskerar att förlora sina bonusar när månadsbudgeten inte kan uppfyllas trots lagda ordrar. Försäljningen blir ju inte konkret och räknas innan bilen är levererad.
av bjornh
#1251050
Precis, och många lär kräva nån form av kompensation dessutom.

Hade jag varit handlare hade jag passar på att lägga lackskydd på alla dessa bilar när dom ändå ska rekondas innan leverans, kostar max nån hundring men hade varit ett klart ok förlåt för de flesta.
Användarvisningsbild
av Derank
#1251107
försäljningen av bilar kommer inte att upphöra efter 1juli, det låter lite så här på forat. snart har folk vant sig vid den ny summan och livet går vidare och vi byter bil igen som om ingenting hade hänt
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 226

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]