- tor 15 jul 2021, 11:08
#1454269
Ligger mycket i det du säger, men jag tror att det inte är biltillverkarna som styr detta, de förbereder sig mot en annan typ av marknad, klimatmål, ny teknik med självkörande bilar, beställa fram en bil vid behov, car sharing, det är de stora makterna som styr världens ekonomi. Och som lynk o Co där du inte ör garenterad ny bil om du tecknar abonnemang vilket CBV är idag, så skulle inte förvåna mig om det snart kommer CBV bacis, alltså du abonnerar på tidigare nya CBV bilar, det har med det du säger, att köpa en Laddhybrid som privat person för 800.000 kronor är nog få, sedan smifigt för förtag att låna kortare perioder till kort tids anställda osv. Undra vad snitt låneperioden kommer vara på nya CBV, möjligt 12-14mån misstänker jag. Men som sagt marknaden och behovet styr, kan bli kortvarigt eller utveckling på kommande sätt att nyttja bil på. Man skall kolla total kostnaden inte månadskostnaden, man ser att en Laddhybrid t ex. XC60 kostar lika mycket som Diesel om du räknar in bilskatten, men helt klart det kommer komma fler bil tillverakre, bil försäljare med andra, likande upplägg för att fortsätta sälja bilar, rätt många nya märken på ingång i Sverige med. Och en CBV bil är nästintill fullutrustad jämfört med Privat leasing, bygger man ihop något likande bil i CBV utrustning som Privat leasing så är CBV billigare, gäller att jämföra äpplen och äpplen, men klart det kostar.
XC60 T8 2022
R-Design
Silver Dawn
21"