Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
#1454357
Nu idag blev min beställda sedan mars XC60 T8 framflyttad från lev Aug till Sep, ca 1månad (15 July)

Och Idag (16/7) är den Tillverkad
Senast redigerad av 1 boeder, redigerad totalt 0 gånger.
av TmVardon
#1454364
metal skrev: tor 15 jul 2021, 23:31 Försöker få lite klarhet i hur och när Volvo går ut till den enskilde kunden och meddelar ändringarna. Om det är snabbt efter beställningen, eller närmare inpå leveransdags.
Jag fick veta ca 5-6 veckor innan leverans. Ca 12 veckor efter beställning.
Användarvisningsbild
av bem
#1454370
boeder skrev: fre 16 jul 2021, 00:01 Nu idag blev min beställda sedan mars XC60 T8 framflyttad från lev Aug till Sep, ca 1månad (15 July)

Och Idag (16/7) är den Tillverkad
Grattis att bilen nu är tillverkad, då borde du nog nån dag under nästa vecka kunna kika på din bil hos din Volvoåterförsäljare, på bakgården så att säga. Tog bara några dagar i mitt fall (V90) från det jag såg på Min Volvo att min bil var tillverkad (i måndags 12 juli) tills jag såg den hos min Volvoåterförsäljare på deras verkstadsparkering (torsd 15 juli). Råka nämligen köra förbi min Volvohandlare och såg en ny Volvo i samma färg och modell jag beställt med vit skyddsplast på. Stanna till och gick iväg och kikade på bilen, och visst är det min. De skall bara montera lastgaller, stänklappar och på med reg.skyltarna så skall jag kunna hämta den snart.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1454374
metal skrev: tor 15 jul 2021, 23:31 Försöker få lite klarhet i hur och när Volvo går ut till den enskilde kunden och meddelar ändringarna. Om det är snabbt efter beställningen, eller närmare inpå leveransdags.
Visserligen V90 (T6 Recharge Inscription i mitt fall):
Beställde bilen 24 februari.
28 maj dvs. 3 mån. senare meddelade säljaren att jag skulle bli av med BLIS.
Leverans var länge v.22, men leveransdatum ändrades totalt 6 gånger under resans gång men nu är min bil i alla fall tillverkad (såg det på Min Volvo i måndags 12 juli).
Såg min bil med vit skyddsplast på igår torsd 15 juli på min Volvoåterförsäljares bakgård så att säga. Backspeglarna har en sån där skuggning som liknar en boomerang i övre yttre hörnet vilket tyder på min bil har BLIS trots allt. Vissa har ju sagt här i forum på jagrullar att 90-serien prioriterats och byggs med både BLIS och 360-graderskamera trots chipbristen och troligen har de rätt.
Men surt för folk som beställt ny bil i t.ex. 60-serien inte får BLIS ännu vad det verkar. Chipbristen borde väl vara över snart eller hur ser det ut i världen på den fronten, nån som hört nåt?
/Bo
av TmVardon
#1454377
bem skrev: fre 16 jul 2021, 08:38 Chipbristen borde väl vara över snart eller hur ser det ut i världen på den fronten, nån som hört nåt?
/Bo
Läste bara på Omni att Wall street journal hade skrivit att det snart kan bli bättre för fordonsindustrin i alla fall.

" TSMC ser slut på chippbrist för bilindustrin inom kort

Den taiwanesiska halvledarjätten TSMC uppger att man nu ser ljuset i slutet av tunneln när det handlar om den globala chippbristen för fordonsindustrin. Det rapporterar Wall Street Journal. Företaget är på banan med sina planer på att utöka tillverkningen av fordonschipp med 60 procent i år, och man tror att situationen kommer att börja lätta ”under de kommande månaderna”. Den bredare bristen på chipp kommer däremot sannolikt att fortsätta, skriver WSJ."
av perlun
#1454914
Beställde en XC60 T6 Recharge för någon vecka sedan. Så nu måste ju skaffa laddstolpe men blir inte klok på vad bilen kan ta emot för laddström och effekt. Manualen pratar mest om hur man gör om man ska ladda i vanligt Schuko-uttag - vilket jag verkligen inte vill. Så är det 1-fas 3.7kW eller tar den även 3-fas 11kW?
Användarvisningsbild
av poseidon
#1454930
perlun skrev: tis 20 jul 2021, 09:58 Beställde en XC60 T6 Recharge för någon vecka sedan. Så nu måste ju skaffa laddstolpe men blir inte klok på vad bilen kan ta emot för laddström och effekt. Manualen pratar mest om hur man gör om man ska ladda i vanligt Schuko-uttag - vilket jag verkligen inte vill. Så är det 1-fas 3.7kW eller tar den även 3-fas 11kW?

Såhär gjorde jag.

viewtopic.php?f=22&t=161127
av perlun
#1454931
Bra och informativ tråd du länkade till, men inget svar på min fråga om just min kommande laddhybrid och vad jag egentligen kan använda, 3.7 eller 11 kW?
av Fattiglapp
#1454934
perlun skrev: tis 20 jul 2021, 11:30 Bra och informativ tråd du länkade till, men inget svar på min fråga om just min kommande laddhybrid och vad jag egentligen kan använda, 3.7 eller 11 kW?
Din bil tar bara en fas 16A. Men skall du installera laddbox känns det självklart att installera minst 3*16A, så gjorde jag.
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 226

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]