Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Capitano4
#1435973
Närmar sig nu. Fick mail från min ÅF att planerad leverans till dom är 29 mars. Då hinner jag betala innan och den få ett reg. nummer så den hinner registreras i traffik innan 1 april! :D
Användarvisningsbild
av metal
#1436057
Någon som beställt en xc60 modellår 2022? I så fall, vad har ni fått för preliminär leveranstid?

Skickat från min SGP712 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av perin
#1437338
Göte skrev:
poseidon skrev:Alla skall väl ha bil innan 1a april alt 1a juli.
Varför är dessa datum viktiga?
Höjd bilskatt respektive förändring av förmånsbils beskattningen. Det sistnämnda dock ej klart då myndigheten vill flytta fram det till årsskiftet.
av Göte
#1437344
perin skrev:
Göte skrev:
poseidon skrev:Alla skall väl ha bil innan 1a april alt 1a juli.
Varför är dessa datum viktiga?
Höjd bilskatt respektive förändring av förmånsbils beskattningen. Det sistnämnda dock ej klart då myndigheten vill flytta fram det till årsskiftet.
Aha där ser man.... synd att ingen av dom lagerbilar på upplands motor har stora stereon och eluppvärmd framruta, annars hade jag nog slagit till på en.
av fkullberg
#1437395
Göte skrev: tis 23 mar 2021, 22:42
perin skrev:
Göte skrev:
Varför är dessa datum viktiga?
Höjd bilskatt respektive förändring av förmånsbils beskattningen. Det sistnämnda dock ej klart då myndigheten vill flytta fram det till årsskiftet.
Aha där ser man.... synd att ingen av dom lagerbilar på upplands motor har stora stereon och eluppvärmd framruta, annars hade jag nog slagit till på en.
Om det har klimatpaketet så är det extremt onödigt med uppvärmd framruta 🤓
av Lockis
#1437398
Elektrikern84 skrev:Var på Volvo idag å såg ett gäng XC60 Recharge. Byggda i Sverige. Hur kommer det sig att man får Svenska bilar igen och inte från Kina som det varit ett tag.
Har väl med kapacitet på bygglinjen att göra?
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 225

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]